מחקרים הצביעו כי הקשרים המקצועיים של נשים הם עוצמתיים ואפקטיביים הרבה פחות לעומת אלה של גברים, במונחים של תרומה הדדית. בהתבסס על מחקר שפורסם בשנה שעברה שכלל 37 נשים שהן מנהיגות עסקיות ונושאות בתפקידים בכירים בארגונים מובילים בגרמניה, עלה שלא רק טבע ההימנעות ממפגשי נטוורקינג היא גורם מעכב, אלא מכשולים פסיכולוגיים פנימיים של הססנות ויש שיגידו של היעדר ביטחון עצמי מונעים חיבורים בין נשים. אחד הגורמים שמצא המחקר שמונע את הנטוורקינג הנשי הוא המחויבות הגבוהה של נשים למשפחה ולצרכי הבית, לעומת גברים שמרגישים מחויבים יותר לקריירה.

נשים גם מחפשות יציבות וביטחון רב ונוטות פחות לעשות שינויים לעומת הגברים, שהם מטבעם מעיזים יותר ונוטלים סיכונים. יחד עם זאת, גם המציאות משתנה וכדי להגשים את עצמן נשים צריכות לקחת יוזמה כדי ליהנות מההזדמנויות החדשות שיש לכלכלה החדשה להציע. 

כיום עולם העבודה משתנה והופך לגמיש ומודולרי והצורך של נשים גם בהגשמה לצד יעילות יום העבודה גבוה מתמיד. אפילו בתחום המלונאות, שדורש מעקב וניהול מקרוב וכמעט לא מאפשר עבודה מרחוק, יכולות המנהלות להתקדם ולהגשים את עצמן לצד חיי משפחה. עולם הניהול הופך פחות ופחות לכזה של מעקב ובקרה ויותר פונה להאצלת סמכויות, כך שנשים בתפקידי ניהול מתפנות יותר למשימות של פיתוח עסקי, חדשנות ושיווק. העובדים והעובדות מגלים אחריות כלפי המותג והחברה והבקרות השוטפות שהיו פעם לה ליבו של הניהול מתחלפות במשימות עם הגשמה עצמית גבוהה יותר והן הזדמנות נשית.

אם בתחום המלונאות זו המגמה, אז בוודאי שבתחומי הטכנולוגיה נשים יכולות למלא תפקידים בכירים ואף לשלב עבודה מהבית ומרחוק ועדיין להיות מספיק זמן עם המשפחה. המרחק להגשמה עצמית דורש מהן תעוזה והעזה. אין ספק שלקפוץ למים הקרים מאוד של הקמת חברה או עסק, יהיו מעטות שינסו והזהירות היא רבה, אך בהגשמת קריירה של נשים מצליחניות הסיכון נמוך יותר. ככל שהנטוורקינג הנשי יהיה חזק יותר, כך האישה תוכל להיות בטוחה שתמצא מקום עבודה במהרה מיד עם העזיבה ושההצעות יזרמו מהר ברגע ההודעה על השינוי. 

אחת הטענות השגורות מלהימנע מלקיים מפגשי נטוורקינג היא שאין זה מעניין אותי בתור אישה להתחכך בחברת נשים נוספות, וזה לא יתרום לי ברמה האישית. הגישה הזאת היא אחת מיני רבות שמונעת את הפיתוח הנשי ולמידה של תרבויות חדשות וחשיפה לקריירות פוטנציאליות. המפגש הבין אישי מצליח לעתים להתגבר על פערים קטנים בדרישות של תפקידים ומשרות. הרי מי שפגשת אתמול וישבה לידך נשמעת קרובה יותר מאשר זו ששלחה קורות חיים בעילום שם ושמה נדחף בין עשרות מועמדות.

נשים הן מטבען תקשורתיות יותר, מצטיינות בכישורים חברתיים וגם אמוציונליות, בהשוואה לגברים. יש להן את תנאי הטבע כדי לנצל את היתרונות המובנים שלהן.

הכותבת היא מנכ"ל רשת מלונות מטיילים