טיפולים אסתטיים הפכו בשנים האחרונות לדבר מאוד מקובל, כמעט אין מפורסמת שלא מדברת על ההזרקות שביצעה או על ניתוחים אחרים שגרמו לה להרגיש טוב יותר עם עצמה. העובדה הזו עזרה להרבה נשים (וגם לגברים) לקבל באהבה את הרצון שלהן בטיפולים אסתטיים. תחום נוסף שנמצא בנסיקה בשנים האחרונות הוא תחום האסתטיקה הווגינלית. הוא אומנם לא מדובר בראיונות, ולא תראו מפורסמות שמדברות על זה בסטורי, אבל המון נשים כבר יודעות היטב - הן יכולות לתקן ולשנות כל דבר שגורם להן להרגיש טוב יותר עם עצמן, ואין שום סיבה להתבייש בזה.

אסתטיקה וגינלית מיועדת לנשים שמוטרדות ממראה האזור האינטימי שלהן, בדרך כלל של העריה, של השפתיים הגדולות או הקטנות, או מפתח נרתיק - זה יכול להיות שהוא גדול מדי לטעמן, מדולדל מדי, שפתיים קטנות שהן בולטות, א-סימטריות, מפתח נרתיק שהוא רחב, או שילוב של הדברים. 

זהו אחד התחומים המתפתחים בעולם כיום, יותר ויותר מדברים על זה, יש יותר לגיטימציה והמון נשים פונות לטיפול. נשים עדיין לא ידברו על זה כמו על בוטוקס או על הגדלת חזה, שזה יותר מקובל, אבל הן בהחלט יותר מחפשות, מבררות ורוצות. לטובת אותן נשים, הנה סקירה קצרה של האפשרויות הטיפוליות בתחום האסתטיקה הווגינלית. 

ניתוח או הזרקות – על אפשרויות הטיפול השונות

טיפולי אסתטיקה וגינלית מחולקים לשתי קטגוריות עיקריות:

טיפולים כירורגיים (ניתוחיים) – ישנם פתרונות ניתוחיים לנושא של הגדלה או הקטנה של מפתח הנרתיק. התחום החדש והעולה של ניתוחים לעיצוב שפתי הפות נקרא לביופלסטיקה ומציע לנשים הליך כירורגי להקטין או להגדיל את השפתיים החיצוניות או הפנימיות וגם להצר את מפתח הנרתיק אחרי לידות או מסיבות שונות.

טיפולים לא כירורגיים (לייזר, חומרי מילוי ופילינג) – לנשים שחוששות מניתוח יש גם פתרונות לא כירורגיים כמו מילוי של השפתיים הגדולות על-ידי הזרקה של חומרי מילוי. יש נשים שרוצות טיפולים להבהרה של האזור, וכן טיפולי לייזר שעושים סוג של פילינג ומסייעים בנושא הזה.

טיפול חדשני בטכנולוגיית גלי רדיו

טיפול בגלי רדיו הוא החדש בין הטיפולים הפשוטים והלא פולשניים בתחום זה. הוא מבוצע באמצעות מכשיר בשם VOTIVA שפותח בישראל ואושר על ידי ה-FDA לטיפול גינקולוגי אסתטי. הטיפול מבוצע תוך 15 דקות בלבד, בלי הרדמה, בלי תקופת החלמה ובלי כאבים, והוא גורם להידוק של השפתיים החיצוניות והדגדגן באיבר המין הנשי, משפר את מרקם העור ומבהיר אותו.

הטיפול יכול להתאים לנשים שרוצות לתקן שפתיים גדולות, לדוגמה, והוא יעניק גם מראה יותר חלק של השפתיים, ניתן לדמות את זה למעין מגהץ שנותן מראה מתוח וחלק יותר. גם הצרה של הנרתיק אפשר לעשות בחלק מהמקרים בטכנולוגיה של גלי רדיו. הטכנולוגיה הזו מתאימה גם לנשים שסובלות מרפיון של דפנות הנרתיק, צניחה קלה או לנשים שרוצות מיצוק של השפתיים הגדולות. 

"הטרנד הטיפולי" נולד בשנים שבהן התחילו לגלח את אזור הערווה. לפני זה לא ראו מה יש מתחת לשערות. אם בעבר השינויים האסתטיים שניתן לבצע כיום נשמעו כמו מדע בדיוני, היום נשים כבר מבינות כי בעיות אסתטיות באיבר המין משפיעות על הביטחון העצמי שלהן, על איכות החיים, על ההנאה ממין ולפעמים אפילו על הבריאות. ולמה שנסבול כשאנחנו יכולות ליהנות? 

מי הן הנשים שפונות לטיפולי אסתטיקה וגינלית?

ישנן שתי קבוצות נשים עיקריות שפונות לטיפולי האסתטיקה הווגינלית. 

נשים צעירות בשנות ה-20 ולעתים צעירות יותר בגילי העשרה אשר פונות לטיפולים אלו כדי לתקן פגמים ועיוותים מולדים, כי הן מוטרדות שזה יפריע לקשרים אינטימיים בעתיד, ואיך גברים יסתכלו על זה.

הקבוצה השנייה שפונה לטיפולי אסתטיקה וגינלית מונה בעיקר נשים לאחר הריונות ולידות, בדרך כלל בשנות ה-40 לחייהן. עם השנים ואחרי הלידות מתרחש שינוי באיבר המין באופן טבעי, ונשים רוצות לתקן, לשפץ ולהחזיר את מראה איבר המין למצב שבו הוא היה לפני כן או אף לשפר אותו.

התהליך הטיפולי בעבור שתי הקבוצות הללו הוא זהה כאשר תחילה מקיימים פגישת ייעוץ עם הרופא שמבצע את הטיפול. לאחר אבחון מקצועי ומקיף עורכים יחד תיאום ציפיות, לגבי סוג ומקור הבעיה וכן לגבי דרך הטיפול המיטבית, התוצאות שהיא עשויה להביא ומספר מפגשי הטיפול. בסופו של דבר, מטרתם של תיקון הפגמים האנטומיים והאסתטיים היא להביא לשיפור ניכר בביטחון ובדימוי העצמי ולהעניק תחושה טובה למטופלת.

הכותב הוא מומחה ביילוד וגינקולוגיה, אורוגינקולוגיה ושיקום רצפת האגן ברשת כללית אסתטיקה