לרגל השנה החדשה, יו"ר מועצת ארגוני הנשים אושרית סטבון ומנכ"לית ארגון 'יד לאישה' מבית אור תורה סטון פנינה עומר יצאו בקמפיין רשת ומרגש: "אופות להן חופש" להעלאת המודעות למצוקתן הקשה של מאות הנשים העגונות ומסורבות הגט החיות כיום בישראל. 

"אופות להן חופש". באדיבות אושרית סטבון

במסגרת הקמפיין, מאות נשים ברחבי הארץ אפו עוגות דבש יחד עם קונדיטוריות שנרתמו להעלאת המודעות לנושא החשוב. הנשים הצטלמו לצד העוגות שאפו ופרסמו את תמונותיהן בפייסבוקובאינסטגרם עם התיוג #אופותלהןחופש. סך הכל נאספו למעלה מ-2000 עוגות דבש בצירוף ברכות, שיחולקו עד ערב ראש השנה בעשרות מקלטים לנשים מוכות ומרכזי סיוע למסורבות גט ברחבי הארץ, כאשר הקמפיין כולו על טהרת ההתנדבות.

''אופות להן חופש'' (צילום: אושרית סטבון)
''אופות להן חופש'' (צילום: אושרית סטבון)

בקמפיין, כולו על טהרת ההתנדבות שתפס תאוצה במהירות השתתפו כ- 30 ארגוני נשים לצד שרות, חברות כנסת, נשות עסקים ומובילות דעת מכל קשת החברה בישראל קהל בהן: יובל דיין, מירי רגב, אורית סטרוק, מרים פרץ, שירה איסקוב, הרבנית ימימה מזרחי, בת גלים שער, גבי לסקי, רחלי פרנקל, נויה מנדל, דידי אלמוג, נורית דאבוש, איילת נחמיאס כהן, מירב כהן, גלית דיסטל אבריאן, מיכל וולדיגרואף אשת ראש הממשלה ליהיא לפיד.

כיום חיות בישראל ובעולם מאות נשים עגונות ומסורבות גט. למרות שמדינת ישראל הרחיבה סמכויות לבתי הדין רבניים בהטלת סנקציות על סרבני הגט, נשים רבות עדיין מחכות לצאת לחופשי ולקבל את גט מבעליהן.

השרה לשוויון חברתי הצטלמה לקמפיין ואמרה: "לכל אישה בישראל מגיע להיות חופשייה ולבחור כיצד היא רוצה לחיות את החיים שלה ואנחנו צריכות להיות שם אחת בשביל השנייה. אנו נעשה הכל בשביל לעזור ולגבות. שתהיה שנה טובה ומתוקה"

יובל דיין במיזם ''אופות להן חופש'' (צילום: אושרית סטבון)
יובל דיין במיזם ''אופות להן חופש'' (צילום: אושרית סטבון)

הרבנית ימימה מזרחי ברכה את הנשים הלוקחות חלק בקמפיין: "הנשים המדהימות האלה ששותפות בקמפיין הנפלא הן בגדר נשים שממתיקות את הכאב "קחי לך תפוחים ותמרים המתיקי את יומך הוא לא שווה הכאב שמתרוצץ אצלך בלב", הנשים כאן ממתיקות את הדרך הארוכה עד הגאולה עד שהאוניה העוגנת הזו תוכל להיות כאוניות סוחר בים הפתוח"

יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל אושרית סטבון: "אנו תקווה ותפילה שעם תחילת השנה החדשה, כל אישה החפצה בחירות תזכה בה ותכלה השנה הקודמת עם קללותיה ותחל עבורה שנה חדשה ומתוקה כדבש. המיזם הינו ערבות הדדית שלנו כנשים וכחברה עבור כל אישה שבמשך שנים כלואה בשבי ונמנעת ממנה הזכות הבסיסית כל כך לחופש. חובתנו המוסרית להעלות את הנושא למודעות ציבורית".

''אופות להן חופש'' (צילום: אושרית סטבון)
''אופות להן חופש'' (צילום: אושרית סטבון)

מנכ"לית ארגון 'יד לאישה' מבית רשת 'אור תורה סטון', פנינה עומר: "המציאות המצערת היא שאל מול כל אישה שאנחנו מצליחות לשחרר, נכנסת למערכת אישה אחרת, אשר נאבקת על חירותה. מדובר במאזן אימה, אשר כולנו כחברה יוצאים ממנו מופסדים ומופסדות, ויותר מכולן משלמות את המחיר העגונות ומסורבות הגט. יחד נמשיך להילחם עבורן, הן בזירה המשפטית והן בזירה הציבורית, ביוזמות דוגמת היוזמה מרחיבת הלב הזו, שמבקשת לזמן את החופש לחייהן".