5 שנות סרבנות גט הגיעו לקיצן שעות ספורות לפני יום הכיפורים, ואפשרו לג' להתחיל שנה חדשה כאישה חופשיה. מדובר בזוג ישראלים אשר נישאו לפני 25 שנים, ונולדו להם במהלך השנים שני ילדים. לאחר מספר שנות נישואין, השניים עשו רילוקשיין לאירופה בעקבות עבודתו של הבעל, ומאז התגוררו שם, כאשר יחסיהם ידעו לא אחת תקופות קשות אשר כללו התפרצויות זעם וגילויי אלימות מצד הבעל. 

בשנת 2017 ביקשה ג' לסיים את הנישואין והשניים נפרדו סופית, כאשר בשלב זה הבעל החליט לעזוב ומאז נעלמו עקבותיו. במרוצת הזמן, חשדה ג' כי הוא עבר לאחת ממדינות האיחוד האירופי, אולם לא היה לה מידע מהימן אודות מקום הימצאו המדויק. לאור כך, הגישה ג' בקשה לגירושין אזרחיים לצד ניסיונותיה להשיג גט. בשנת 2020 הושלם הליך הגירושין האזרחי, אולם למרות סיוע שקיבלה מרבנים שונים באירופה, הבעל המשיך לעמוד בסירובו להעניק לה גט, בעוד מקום הימצאו ממשיך להיות לוט בערפל. 

בשלב זה החליטה ג' להגיע ארצה ולפתוח תיק גירושין בבית דין הרבני בישראל, אולם גם כאן מאמציה להשגת הגט העלו חרס. לפני מספר חודשים הפנו אותה לארגון 'יד לאישה' מבית רשת 'אור תורה סטון', המייצג עגונות ומסורבות גט, אשר החל במאמצים לאתר את הבעל לצורך הבאת הפרשה אל סיומה. לאחר זמן מה, אכן הצליחו לייצור קשר עם הבעל בסיוע אגף העגונות של בתי הדין הרבניים, אולם הוא העלה דרישות כספיות שונות כתנאי למתן הגט. 

לאור כך, הבהירה עו"ד תמר אודרברג, אשר מייצגת את ג' מטעם 'יד לאישה', כי לא יתנו יד לסחטנותו של הבעל וכי ג' לא תוותר על זכויותיה, המוקנות לה על פי ההלכה והחוק. משהבין הבעל שדרישותיו לא יענו, ומספר שעות לפני יום כיפור, הוא הסכים להעניק את הגט אשר נמסר לידיה של האישה בבית הדין בפריז, ואפשר לה סוף סוף להתחיל שנה חדשה כאישה חופשיה.

"את ההחלטה להתגרש קיבלתי אני וזה כנראה לא התקבל על דעתו" מספרת ג' "במשך שנים ניסיתי להשיג ממנו את הגט אך הוא התחמק, לא נענה, לא סיפר היכן הוא. היות ושנינו גרים במדינות שונות היה קשה לאתרו. אני רוצה להודות מעמקי ליבי לעו"ד תמר אודרברג שהיתה לי לאוזן קשבת ותומכת וליד לאישה על המאמצים שהפעילו והביאו אותי ליום זה הרבה לפני שהאמנתי".

"לצד השמחה הגדולה על שחרורה של ג' משבי נישואיה, אין אלא להצטער על השנים הרבות אשר בהן היא נאלצה להילחם על זכותה הבסיסית לחירות" מדגישה עו"ד אודרברג, "יחד נמשיך להילחם למען כל אישה יהודייה, בארץ או בחו"ל, אשר  כלואה באלימות ובניגוד לרצונה בנישואין בהם היא לא חפצה עוד".