"עשיתי הכל נכון, ועדיין חליתי – אי אפשר לדעת", מספרת ויקי סיגלר, "לא הייתי בקבוצת סיכון, לא הייתה לי היסטוריה משפחתית, לא עישנתי, עשיתי ספורט, אכלתי בריא". ובכל זאת, סינגלר, בת 50 ואמא לשלושה מנהריה אובחנה בשנת 2017 עם סרטן השד. 

לרגל חודש המודעות לסרטן השד: 10 יוזמות לעידוד בדיקות תקופתיות

"עשיתי בדיקות תקופתיות כל חצי שנה בערך, ובאחת הבדיקות הרגשתי גוש", היא משתפת. לאחר בדיקה אצל רופא כירוג, ביצעה ויקי ממוגרפיה וביופסיה, "בגלל שעשיתי בדיקות תכופות כשגילינו את הגוש הוא היה קטן יחסית – היה אפשר לבצע כריתה בצורה חלקית, כמעט ולא ראו שום דבר". 

לאחר הניתוח עברה ויקי הקרנות במשך חודש וחצי, בסופן היה נראה כי הסיוט מאחוריה. אלא ששנה וחצי אחר כך, היא אובחנה פעם נוספת. "בפעם הראשונה הייתי בהלם, בחרדות, לפני כל בדיקה היה לחץ מטורף בבית", היא נזכרת, "אך בפעם השנייה היו יותר פרופרציות וזה בגלל שרכשתי כל מיני כלים במהלך ההחלמה שעזרו לי להתמודד עם זה נפשית". 

ויקי סיגלר (צילום: יוסי לזרוף)
ויקי סיגלר (צילום: יוסי לזרוף)

"הקושי הוא נפשי בעיקר, מדובר במחלה מאוד מפחידה שבפירוש קטלנית. צריך לעשות כל כך הרבה דברים מסביב כדי לשמור על הנפש", היא מציינת. ואכן, כחלק מרשת התמיכה שרכשה לעצמה ויקי לאורך השנים הייתה גם רשת "מאמאנט" - עמותה המחברת בין אימהות דרך משחק הכדורשת. כאשר מעבר לפן הספורטיבי, מאמאנט שמה לה למטרה ליצור קהילה תומכת ומעצימה.

ויקי, מהנדסת חשמל במקצועה שעזבה את התחום לטובת הוראה, הצטרפה לליגת מאמאנט בשנת 2013 ומאז הרשת הפכה לחלק בלתי נפרד מחייה. כאשר חלתה בפעם הראשונה - היא פחות שיתפה על כך, אך בפעם השנייה - ויקי מספרת שהנשים במאמאנט ליוו או לאורך כל הדרך ועזרו לה להתמודד עם המחלה בצורה קלה יותר.

"הן ליוו אותי לבית החולים, ביקרו אותי אחריי ניתוח, בישלו לי ואפילו הביאו איתי למשחקים כדי לעודד אותן", היא מספרת. לדבריה, רשת התמיכה שיצרה עבורה איפשרה לה לעבור את המחלה בפעם השנייה בצורה יותר שקולה ואופטימית. 

ליגת ''מאמנט'' (צילום: יוסי לזרוף)
ליגת ''מאמנט'' (צילום: יוסי לזרוף)

כיום, ההסברה והעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד חשובים לויקי מאוד, והיא מסבירה ומייעצת לנשים ללכת להיבדק. "יש מסביבי המון מקרים, בגלל שנשים סביבי יודעות מה עברתי אז הן משתפות אותי", היא מסבירה, "הכי חשוב זה ללכת להיבדק. זה משהו שלא מרגישים אותו לרוב, וזה מגיע בכל גיל". 

לצד זאת, מחר תערוך מאמאנט בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, אליפות חגיגית ומיוחדת בהשתתפות כאלף נשים לציון חודש המודעות לסרטן השד בשם "גם אני מודעת". האירוע ייערך באיצטדיון האתלטיקה "גדולי ישראל" 28, ראשון לציון ויחל בשעה 17:00, יתקיימו סדרת משחקי כדורשת שיחלו בהגעה ורישום, מצעד קבוצות, תחילת משחקים, משחק ראווה בין שחקניות חולות/מחלימות לבין מובילי דעת קהל, טקס מרכזי, משחקי דירוג ולבסוף חלוקת גביעים.

לאתר "מאמאנט"