אמנם היא תמיד הייתה כאן, אך בעידן הרשתות החברתיות הולכת וגוברת תופעת ה"גוסטינג" – אנשים שנעלמים ברגע אחד מקשר ללא שום הסבר, ומשאירים אחריהם תחושה מרגיזה של היעדר סוף לסיפור ואי וודאות מתסכלת. 

שלא ידפדפו אתכם: המדריך המלא להישרדות באפליקציית היכרויות
הנעלם, הממקבל והחרטטן: הגברים שצריך להיזהר מהם באפליקציות היכרויות

אם אתן רווקות, או לפחות הייתן כאלו בעידן הדיגיטלי, בוודאי נתקלתן בתופעה הלא נעימה באופן אישי – כזו שגורמת לתחושת החמצה, בלבול, ובעיקר רצון למחוק את כל האפליקציות ולהיעלם מחיי הדייטינג.

אז מה מוביל אנשים לעשות זאת?

הפחד מעימות

מחקר שפורסם לאחרונה Journal of Experimental Social Psychology מצא יש סיכוי גבוה יותר לסיום מערכת היחסים בצורה של היעלמות, בשל חשש מפגיעה בביטחון. משתתפים במחקר טענו כי במידה ורצו להוציא את עצמם ממצב "רעיל", "לא נעים", או "לא בריא" - גוסטינג הייתה האופציה העדיפה מבחינתם מאשר סיום הקשר בצורה מפורשת יותר.

הקושי להתמודד עם פרידה

לצד המחקר, עשויות להיות סיבות רבות לההיעלמות בחיי הדייטינג. הבחירה בביצוע גוסטינג נובעת לעיתים מהחשש לנהל שיחה פתוחה וכנה מול אותו אדם – בין אם פנים מול פנים או באונליין. אנשים שבוחרים פשוט להיעלם, להפסיק לענות או לחסום למעשה נמנעים משיתוף הסיבה האמיתית.

הפחד לפגוע

אירוני ככל שזה ישמע, לפעמים הבחירה בגוסטינג היא כדי "לא לפגוע בצד השני", זאת מתוך אמונה שעדיף להיעלם מאשר להעניק סיבה חד משמעית ל"למה זה לא עבד".

פשוט לא אכפת להם

הנה משהו שלאף אחת או אחד לא נעים לשמוע – לפעמים אנשים נעלמים ככה סתם, כי לא אכפת להם. זה יכול לקרות אחרי שיחה, אחרי דייט אחד או אחרי כמה, וגם אם ממש ננסה למצוא סיבה לא נצליח, כי פשוט אין. 

בשורה התחתונה, לא קיים תירוץ מספק להיעלמות ללא הסברים, והאמת תמיד תהיה עדיפה על פני ניתוק מוחלט. בת'כלס, אם מישהו בוחר להיעלם לכן, כנראה שלא הייתן צריכות להמשיך את חייכן עם אנשים שמעדיפים פשוט לברוח.