אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד. על פי נתונים מרחבי העולם, סרטן השד הוא הגידול הכי שכיח בקרב נשים, עם שני מיליון מאובחנות חדשות מדי שנה בעולם, כ-5,500 מהן בישראל. בנוסף, נכון להיום במערב, אחת מתשע ואפילו שמונה נשים תחלה במהלך החיים בסרטן השד. יחד עם זאת, למעלה מ-90% מהנשים שאובחנו בשלב המוקדם של סרטן שד נרפאות.

חברות רבות במשק מבינות את החשיבות של גילוי מוקדם ועל כן פועלות כדי להעלות את המודעות ואף לספק לעובדות בחברה אמצעים וכלים לביצוע הבדיקות המתאימות. הנה חלק מהן: 

סיילספורס 

כחלק מביטוח הבריאות המקיף של החברה ועל מנת להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, סיילספורס, המובילה העולמית ב-CRM ופתרונות ענן, מסבסדת לעובדים.ות ולבני.ות משפחותיהם.ן, בדיקות אבחנתיות כולל ממוגרפיה, ייעוץ עם רופאים מהמומחים בעולם, טיפולים מתקדמים ושימוש בטכנולוגיות חדשניות בארץ ובעולם (כולל טיפולים אונקולוגיים), תרופות מתקדמות ועוד. 

הלוגו של סיילספורס (צילום: באדיבות סיילספורס)
הלוגו של סיילספורס (צילום: באדיבות סיילספורס)

נילי גור, דירקטורית בכירה, מיתוג מעסיק ושיווק בסיילספורס: "סיילספורס שמה את רווחת העובדים.ות ומשפחותיהם.ן בעדיפות ראשונה. לכן, החברה דואגת לספק את כל המשאבים על מנת שיוכלו לקבל את הטיפולים הכי מתקדמים שיש בארץ. אנחנו מקווים שבאמצעות הנגשת בדיקות אבחנתיות מוקדמות, נצליח לעודד יותר נשים ללכת להיבדק ולמנוע מקרים של גילוי מאוחר של המחלה, הפוגעת באלפי נשים".

אלעד מערכות

חברת התוכנה הגדולה בישראל, המונה 1,000 עובדים בארבעה אתרים בארץ, צבעה את כל סניפיה בוורוד לציון חודש המודעות לסרטן השד: המראות בשירותי החברה יזכירו לכולן את הצורך ללכת ולהיבדק וגלויות מעוצבות אשר יחולקו ברחבי החברה וניתן להביא אותן לאמא, חברה או כל אשה יפוזרו בכל רחבי הסניפים. בנוסף, עובדי החברה יתוודעו לסיפורה של אחת ממתנדבות עמותת אחת מתשע, אשר תחשוף את מסלול החלמתה מרגע הגילוי ועד להחלמה מלאה.

אלעד מערכות (צילום: באדיבות אלעד מערכות )
אלעד מערכות (צילום: באדיבות אלעד מערכות )

דגן הלוי, מנכ"ל אלעד: "אנו רואים לנגד עינינו את הצורך לחדד את המודעות בקרב העובדות והעובדים שלנו כדי לתת יד במאבק ולמנוע כמה שיותר מקרים הפוגעים במאות נשים מדי שנה בשל גילוי מאוחר".

קווליטסט

חברת בדיקות התוכנה הגדולה עודדה את נשות החברה להיבדק בבדיקת ממוגרפיה במסגרת חודש המודעות לסרטן השד. החברה העניקה יום חופש על חשבונה ביום הבדיקה לכל עובדת.

שי ליברמן, מנכ"ל קווליטסט ישראל ומזרח אירופה: "קווליטסט רואה חשיבות גבוהה בהשקעה בבריאות העובדים ומשקיעה בלייצר תחושה משפחתית וסביבה תומכת. בכל שנה אנחנו פועלים להעלאת המודעות ומציעים שלל פעילויות מעשירות והרצאות. גילוי מוקדם מציל חיים. השנה, החלטנו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה וכדי לעודד את נשות החברה להיבדק, החלטנו להעניק יום חופש על חשבון החברה לכל עובדת שתלך להיבדק במסגרת חודש המודעות לסרטן השד. המטרה היא לא רק לדבר אלא גם לעשות ולעודד את עובדות החברה להיבדק, לסייע בגילוי מוקדם של המחלה וגם להגביר את המודעות בקרב כלל העובדים. אני קורא מכאן לכל אישה שקוראת את המסר ללכת להיבדק: בדיקת ממוגרפיה בשלב מוקדם מצילה חיים".

קלאודזון

חברת הענן של מטריקס ציינה את חודש המודעות לסרטן השד גם היא ועודדה את עובדות החברה ללכת להיבדק דרך מגוון פעילויות. בין היתר, שכרו בחברה למשך חודש מספר כיסאות ורודים של חברת 'כתר', כאשר על כל כיסא הוצמד קוד QR אותו העובדים והעובדות יכלו לסרוק, לקבל מידע נוסף על סרטן השד ולהזמין ישירות תור לבדיקה. פעילות זו מתווספת לשינוי לוגו החברה ברשתות החברתיות לצבע ורוד, ולמייל פנימי אותו שלח מנכ"ל החברה, עדי הייניש, לעובדים והעובדים עם מידע נוסף על סרטן השד וקריאה ללכת ולהיבדק.

קלאודזון (צילום: באדיבות קלאודזון)
קלאודזון (צילום: באדיבות קלאודזון)

סקיי

החברה המתמחה בסחר חכם ושיווק רב-ערוצי מציעה לכל עובדות החברה לעבור בדיקת שד על חשבון החברה מדי שנה. במהלך החודש נערכה בדיקה לכל העובדות שרצו בכך על ידי כירורגית שד במשרדי החברה ברמת החייל, כחלק מפעילות החברה להגברת המודעות לסרטן השד. פעילות זו מצטרפת לפעילויות נוספות שעושה החברה במטרה להגביר את המודעות למחלת הסרטן, כמו מירוץ סנרייז בהשתתפות 30 רצים מהחברה למען חולי סרטן, כאשר החברה היא גם אחת מהספונסרים של המירוץ.

סקיי (צילום: באדיבות חברת סקיי)
סקיי (צילום: באדיבות חברת סקיי)

פייבר

בזירת המסחר המובילה בעולם לשירותי פרילנס בחרו לשתף עם העובדים ידע מציל חיים ולהדגיש את חשיבות האבחון המוקדם, במגוון ערוצים פנימיים לציון חודש המודעות לסרטן השד. 

נטע גולדברג, מנהלת תקשורת פנים ארגונית בפייבר: “בעזרת מעצבת מקהילת הפרילנסרים של פייבר יצרנו סדרה של אינפוגרפיקות שיעזרו לנשים היקרות סביבנו לעשות את צעדיהן הראשונים באבחון, בדיקה עצמית ומזעור הסיכונים להתפתחות סרטן השד“. 

חלי ממן

מייסדת רשת התמיכה לאורח חיים בריא צבעה את חומריה המחולקים בקבוצות בצבע ורוד, המסמל את החודש עבור הנשים שזקוקות לתזכורת ללכת להיבדק.  

חלי ממן (צילום: פרטי)
חלי ממן (צילום: פרטי)

"גילוי מוקדם משנה את מהלך המחלה ותוצאותיה באופן משמעותי! גם אני נבדקתי לממצא חשוד בשנה שעברה ואני חייבת להגיד שזה מפחיד אבל תודה לאל הכל בסדר ואני מקפידה כעת על הבדיקות יותר מתמיד ושולחת כל חברה/בת אפשרית להיבדק גם. ארגונים חברתיים, אנשים וחברות מסחריות פועלים רבות להגברת המודעות למחלה זו. אנו גאים להצטרף אליהם ולציין את חודש המודעות לסרטן השד. אנו רואים ערך רב ושינוי התנהגות שיכול להוביל לגילוי מוקדם ומציל חיים", אמרה ממן.