ההחלטה להיחשף לא הייתה פשוטה לרעות ופלג בר-תבל ודרשה תעצומות נפש רבים, לפני שהחליטו לפתוח בקמפיין גיוס, לפני כחודש, תחת השם "השביל הזה מתחיל כאן - מסע ההורות שלנו", וזאת על מנת לגייס 300 אלף שקלים ולהתחיל בתהליך פונדקאות. יעד הגיוס אינו מוגבל בזמן, ונכון לעכשיו גויסו 210,855 שקלים ונותר סכום של 89,145 שקלים, אותו צריכים השניים לגייס כדי שיוכלו להגשים את חלומם.

רעות, בת 32, דרמה-תרפיסטית ומנהלת מערכת החינוך (הבלתי פורמלית) ביישוב יד-חנה שבעמק חפר, סובלת מ"הצטלקות של הכליות" (F.s.g.s) תופעה שמדרדרת באופן עקבי את תפקודן ותוביל בהמשך לצורך בהשתלת כליה. היא נשואה מזה ארבע שנים לפלג, 29, שעובד בחברה להקמת גינות.

לאור מצבה הרפואי אמרו הרופאים לשניים כי הריון יהווה סכנת חיים ברורה ומידית לרעות ולעובר. "התחלנו לחשוב על ילדים, ואז אמרו לנו את זה באופן מובהק", מספרת בר-תבל. "בהתחלה זה היה 'אוקיי סבבה', ואז הלכתי לבדיקה שגרתית והגניקולוג אמר לי שאני צריכה ללכת לוועדה שתקבע אם אני יכולה להיכנס להריון. בוועדה אמרו לי שאין סיכוי ושהריון יסכן את חיי ויוביל אותי במהירות לדיאליזה ואף יסכן מאוד את העובר שעלול להיוולד לפני שבוע 27".

השניים הבינו שכדי להרחיב את משפחתם עליהם למצוא חלופה אחרת. "שקלנו אימוץ", היא חושפת. "הבנו שהסיכוי לזכות באימוץ של תינוק בריא דורש המתנה של חמש שנים ובנוסף, על כל תינוק כזה, יש כ-1,000 זוגות שממתינים בתור לאמץ. בדקנו לגבי פונדקאות והבנו שההליך הבירוקרטי בארץ מורכב מאוד ונמשך זמן רב ובנוסף, יקר הרבה יותר מאשר בחו"ל, לכן, החלטנו לעבור את תהליך הפונדקאות בגיאורגיה, תוך הקפדה ועמידה על זכויותיה של הפונדקאית. יחד עם זאת גם בגיאורגיה יש הוצאות לא מבוטלות, בין השאר בשל הצורך לשהות בגיאורגיה תקופה ממושכת - דבר הכרוך בהוצאות רבות וביטול פרנסה".

כך, שלמרות שבגאורגיה ההליך זול יותר, עדיין קיים הצורך לגייס סכום של 300 אלף שקלים שיאפשרו את קיומו של התהליך. לאור זאת, פתחו השניים בקמפיין גיוס המונים, שהתחיל מ"פה לאוזן" וצבר תאוצה. "ידענו שאנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד ונידרש לעזרה מהרבה אנשים טובים בדרך. בחרנו לקיים את הקמפיין בדרך עצמאית, ללא תמיכה של עמותות, כיוון שהעלויות הנלוות לגיוס כספים דרך עמותה, הן גבוהות מאוד. לטובת העניין פתחנו חשבון בנק ייעודי ואמצעי תשלום נוחים".

רעות ופלג בר-תבל (צילום: פרטי)
רעות ופלג בר-תבל (צילום: פרטי)

על תהליך הגיוס היא מספרת, כי "כולם התגייסו מהרגע הראשון, הפעלנו קבוצות 'שגרירים'. אנחנו חיים בתוך קהילה חמה ועוטפת והמשפחה מלווה אותנו לאורך כל הדרך. בלעדיהם לא היינו מצליחים. אנחנו עטופים באנשים שאוהבים אותנו וזה ממש מרגש לראות שכולם רוצים בטובתנו ושאנחנו חשובים להם. אנחנו מסתכלים לאנשים ברחוב בעיניים ורואים שהם מחבקים אותנו".

לדבריה, ההתגייסות הייתה רחבה. "יש יוזמות מדהימות כמו מכירת בגדי יד-שניה על ידי הנוער, ילדים שמכרו קאפקייקים וצמידים, שתי חברות שלנו שמפיקות מופע קרקס שהכנסותיו מוקדשות לתהליך שלנו, כולם נרתמים לעניין. אני מאמינה שנצליח לגייס את הסכום כולו או לפחות את רובו, בעזרת האנשים הטובים והמדהימים שחיים במדינה שלנו", הוסיפה בר-תבל.

כיצד בעלך מתמודד עם החשיפה והקמפיין?
"בעלי שותף מלא בתהליך. כשגילינו לראשונה, חודש לפני החתונה, שלא אוכל להביא ילדים באופן טבעי, אמרתי לו 'אם אתה רוצה ללכת, לך'. הוא אמר לי 'נראה לך?', אני מתחתן איתך בגללך, לא בגלל ילדים", סיפרה בגילוי לב.

"פלג הוא יותר מאזן, אנחנו לגמרי שם האחד בשביל השניה", המשיכה בר-תבל. "אף אחד לא יצליח להבין את האינטנסיביות שהזוגיות עוברת במצב כזה. זו טלטלה שבונה את הקשר שלנו באופן בריא, זה מחזק בקטע טוב. גיליתי מהתהליך הזה שלכל אחד יש את המסע שלו בעולם הזה. פרק זה בחיינו בהחלט מוכיח לנו שאנחנו מוקפים באנשים טובים, מלאי חמלה ואהבה ללא תנאי".

לתרומה:
שם חשבון: פלג ורעות בר-תבל
בנק: לאומי 10
סניף: חדרה 953
מספר חשבון: 10798795

להעברה בביט וב-pay box
שימו לב, חשבון ה-BIT של רעות מלא
פלג בר-תבל (האב המיועד)-0549763431
רעות בר-תבל מלא (האם המיועדת)-0545607866
אריה תבל (אבא של רעות)-0548077826
נילי תבל (אמא של רעות)-0548077827
אורי תבל (אח של רעות)-0545607865
אפק טייפל (אח של פלג)-0526354077