ביום שלישי, 21.3.23, במסגרת שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023 תיערך תצוגת אופנה שכל הכנסותיה תרומה לעמותת ״רוח נשית״, המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית ולהתחיל בחיים חדשים ועצמאיים מחוץ למעגל האלימות. בתוכנית: פאנל זוהר בהנחיית מוטי רייפ, תצוגה מרהיבה של אופנה ישראלית ותכשיטי המעצבת יפעת עובד, וסגירה מרהיבה של התצוגה בהופעה של ריטה ו-ELK עם השירים מהאלבום החדש Duende live Show.

בשנים האחרונות אחראי רייפ על חזרתו של שבוע האופנה תל אביב אשר מתקיים בכל שנה ומציג את מיטב מעצבי האופנה הישראלית. זו לא הפעם הראשונה בה הוא משתף פעולה עם העמותה. יזם האופנה, איש התקשורת ואחת הדמויות הבולטות בישראל בתחום האופנה, הינו פעיל חברתי למען נשים. לאורך השנים התנדב בעמותות וארגונים רבים בפעילויות שונות למען אוכלוסיות מוחלשות. בין פעילותיו הבולטות ביותר חיבורו לעמותת "רוח נשית", כנשיא העמותה, הפועלת למען החזרת וחיזוקן של נשים שסבלו מאלימות למעגל החיים והעבודה. ב-2018 הוצגה תערוכת "רגעים", בשיתוף ובחסות קבוצת ברעם, ובה הוצגו למכירה לקהל הרחב צילומים מתוך האוסף הפרטי שצילם רייפ, וכל ההכנסות היו קודש לעמותת "רוח נשית".

מוטי רייף (צילום: רונן אקרמן)
מוטי רייף (צילום: רונן אקרמן)

בישראל למעלה מ-200,000 נשים מדווחות נפגעות אלימות (פיזית, נפשית, מינית וכלכלית), כאשר ארגון הבריאות העולמי מעריך שהמספר האמיתי גבוה פי 4. האלימות כלפי נשים חוצה מגזרים, מעמדות ורמות השכלה, ונפוצה בכל חלקי החברה הישראלית.
"רוח נשית" היא עמותה ללא מטרת רווח, המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית, זוכת אות האפקטיביות לעשיה חברתית, וסטטוס יועץ למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם.

המודל הייחודי שפיתחה "רוח נשית" מבוסס על העצמה אישית וכלכלית והחזרת הביטחון והשליטה של האישה על חייה דרך תעסוקה ועצמאות כלכלית. על ידיי ליווי אישי, תמיכה והעצמה מכוונת תעסוקה, זוכות המשתתפות בהזדמנות לעתיד חדש, להן ולילדיהן. 
בנוסף, "רוח נשית" שמה דגש על שיח ציבורי והעלאת המודעות לקשר בין תלות כלכלית לאלימות, לתופעה של אלימות כלכלית, ולקשים הכלכליים של נשים נפגעות אלימות, ויוזמת, פועלת ומקדמת שיתופי פעולה עם מוסדות, ארגונים, וקובעי מדיניות בכנסת ובמשרדי הממשלה השונים, על מנת להסיר חסמים בנושא.

איימי סלייטר עובדיה, סמנכלית עמותת רוח נשית: "אני מתרגשת מכך שתצוגת האופנה היא תרומה לעמותה. תצוגת האופנה יוצרת כל כך הרבה מודעות סביב התעללות בכלל והתעללות כלכלית בפרט. לבד אנחנו יכולים לעשות כל כך הרבה אבל ביחד נוכל להזיז הרים. תודה".

שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023. האירוע יתקיים בהאנגר 11, בנמל תל אביב. קבלת פנים החל מהשעה 19:00 ותחילת האירוע בשעה 20:00. לרכישת כרטיס וגיוס תרומות

צילום מתוך תערוכת ''רגעים'' בשיתוף ''רוח נשית'' (צילום: מוטי רייף)
צילום מתוך תערוכת ''רגעים'' בשיתוף ''רוח נשית'' (צילום: מוטי רייף)