לפני כמה ימים התחיל המחזור הראשון של בית הספר למנכ"ליות העתיד של מיזם קידום הנשים "סופרסונס" בתאגידים העירוניים. התוכנית, שהושקה לפני מספר חודשים, זכתה לביקוש רב מהשטח ולקידום מצד ראשי הרשויות ומנכ"לים של התאגידים העירוניים. זאת בשל מיעוטן של נשים בתפקידים הבכירים ברשויות המקומיות ובתאגידים העירוניים נכון להיום.

התוכנית נפתחת בצל השינוי הדרמטי לשלילה במספר הנשים המכהנות בכנסת ובממשלה, ולאור העובדה כי רק 10% ממנהלי התאגידים העירוניים הן נשים. בוועידת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות המתקיימת השבוע במלון הרודס שבאילת ותינעל היום, חשפו יו"ר האיגוד יצחק בורבא וחנה רדו, מייסדת ונשיאת "סופרסונס" וקבוצת "תשעשרה", את שיתוף הפעולה ביניהם גם בפני באי הוועידה מכל רחבי הארץ.

"צריך אומץ לב לדחוף פרויקט כזה ואני מחובר לנושא הזה שנים רבות", אומר בורבא, "מה שסופרסונס עושה זו מהפכה ואני מאמין בעשייה הזו. מצאתי את עצמי שנים נואם בעד נשים ובעד קידום נשים והגיע הזמן לעשות. השינוי התודעתי מחלחל והקורס הוא יריית פתיחה. אחריו אנשים כמוני וראשי הרשויות המקומיות צריכים לדאוג שבוגרות הקורס יהיו מנכ"ליות.

"היעד שלנו הוא בפירוש 50% מנכ"ליות מקרב מסיימות הקורס. לשמחתי, מותר על פי חוק לתעדף נשים לתפקידים בכירים, ואני באמת מאמין שאם יותר נשים יכהנו כפוליטיקאיות, כשרות, כראשי ממשלות - העולם הזה ייראה אחרת".

רדו מוסיפה: "במשך שנים ביקשו ממני לעשות כל מיני הכשרות וקורסים לנשים, אבל האמת היא שאנחנו לא צריכות עוד השכלה, עוד תואר או עוד קורס בכלכלה. העולם העסקי נהנה גם היום מהגמוניה גברית דרסטית. הנתונים העגומים מוכרים לכולנו – 0 מנכ"ליות במשרדי ממשלה, מיעוט שרות, 3 מנכ"ליות בחברות מדד תל אביב 125, רק 14 ראשי רשויות נשים. "ה'מחאה' שלי כפמיניסטית פרקטית היא בעולם העסקי ובעשייה. אנחנו נמשיך בכל הכוח, גם אם פוליטיקאים כאלה ואחרים ינסו להכחיד אותנו מהמרחב הציבורי".

בית הספר למנכ״ליות העתיד הוא תוכנית הדגל של "סופרסונס" לקידום נשים לתפקידי ניהול בכירים. התוכנית כוללת סדנאות, הרצאות ופעילויות לחיזוק תחושת המסוגלות האישית של המשתתפות, רכישת כלים ניהוליים ויצירת קהילת עמיתות, לצד הכשרה מקצועית ומנטלית במגוון נושאים.