זו בהחלט בשורה משמחת עבור עובדים רבים, שחשבו עד לפני עשרה חודשים שיש להם עבודה יציבה ומשכורת קבועה, וגילו בוקר אחד שהמקצוע שהלכו ללמוד באוניברסיטה אינו חיוני בעולם החדש שבו וירוס אחד קטן הפך להיות הבוס הגדול.
לא רק שוק העבודה נפגע בצורה קשה בשל משבר הקורונה. מי שנפגעו יותר מכל במשבר הזה הן דווקא הנשים. סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שפורסם לפני חודשים ספורים, מראה כי 48% מהנשים השכירות יצאו לחופשה ללא תשלום או פוטרו, לעומת 32% מהגברים. רק כ־39% מהנשים דיווחו כי המשיכו לעבוד באותו היקף משרה כמו קודם, לעומת 54% מהגברים.
גורדון משמשת בתפקידה הנוכחי כסגנית נשיא באלביט בשש השנים האחרונות. בעברה שימשה כסמנכ"ל פיתוח ארגוני גלובלי באמדוקס, ועוד לפני כן הייתה מנהלת משאבי אנוש של חטיבת הממתקים בעלית. את הדוקטורט שלה עשתה בנושא מנהיגות ומורכבות.
"עברתי מסלול מאוד לא שגרתי", היא מספרת. "את התארים הראשונים שלי בכלל עשיתי בתחום הפסיכולוגיה, בעולמות הטיפוליים. היו שנים שבהן גידלתי את שלושת ילדיי, ואת מסלול הקריירה שלי התחלתי בגיל מאוחר יחסית, כך שכל אישה שחושבת שאם היא לא מתחילה בגיל 22 היא איבדה את המומנטום, אני כאן כדי להוכיח לה אחרת".
לגורדון יש חלק עיקרי בגיוס מערך הנשים בחברה. לשאלתי אם התקבלה החלטה מושכלת להכניס נשים לתפקידים בכירים בשנים האחרונות, היא עונה שכלל לא מדובר בהחלטה שנבעה מתוך אפליה מתקנת, אלא מתוך הבנה שנדרש ערך מוסף.
"התהליך נעשה מתוך מחשבה שיש לנשים ערך רב במערכות כשלנו, הן יודעות להביא חשיבה אחרת מהשיח הגברי", היא אומרת. "אני בוחנת פעמיים בשנה את אחוז הנשים בחברה. בודקת כמה עוזבות, כמה מתקדמות, ואיך זה באופן יחסי לגברים. אני נמצאת עם היד על הדופק כדי להבין מה המוטיבציות שלהן, מהם הדברים שמעניינים אותן. עצם העיסוק בסוגיות הללו ברמת ההנהלה מייצר מודעות, שינוי ושיפור. בארבע־חמש השנים האחרונות זה בהחלט נמצא בקדמת האג'נדה של החברה".
במערכת הצבאית הישראלית ידוע שקידום הנשים נשרך מאחור. מכיוון שאלביט היא חברה שעובדת עם מערכת הביטחון הישראלית, מעניינת אותי האינטראקציה בין הנשים המובילות את החטיבות (המל"טים למשל) לבין האלופים שיושבים סביב לשולחן.
"אני חושבת שגם הצבא למד שהשיחה היא שיחה מול אדם ואינה תלוית מגדר, גם בנושאים הביטחוניים. יש לנו לפחות שלוש נשים בתפקידים בכירים, שהן אלו שמנהלות את השיח עם משרד הביטחון, יושבות עם הלקוח, ברמת אלוף או תת־אלוף, ומנהלות את הישיבה. הם קשובים מאוד. בסופו של דבר, זה עד כמה את מביאה ערך מוסף בניסיון שלך ובהבנה שלך. יש לנו במה להיות גאים".