חדשות מתפרצות

כתב אישום נגד בכיר לשעבר בכלל פיננסים בגין עבירות תרמית בניירות ערך

מבזק חדשות

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום נגד אריה לנצברג המייחס להם עבירות של תרמית בניירות ערך, וכן מייחס ללנצברג עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, קבלת דבר במרמה ועבירות של עובד חבר בורסה, וכן עבירות מס. לפי כתב האישום, במהלך השנים 2010-2008, לנצברג מסר למגורי ולנגר, שהיו חבריו הקרובים, הנחיות לפעילות במסחר, המבוססות על מידע שהיה ברשות לנצברג לגבי פעילות צפויה של כלל פיננסים בחשבונות לקוחותיה ובחשבונות הנוסטרו שלה, ואשר מטרתן היתה להביא לכך שהחשבונות בשליטת מגורי ולנגר יפיקו רווחים מעליות או ירידות השערים הצפויות מהמסחר של כלל פיננסים.

פעילות זאת הפיקה רווח מרמתי בסכום כולל של כ-2.4 מיליון שקלים בחשבונות מגורי ולנגר. מגורי ולנגר חלקו ברווחים עם לנצברג, והעבירו לו סכום של 1.5 מיליון שקלים. לנצברג נמנע מלדווח לרשויות המס על הכנסותיו שנבעו מהפעילות האסורה.

כתב האישום כולל הסדר טיעון שכולל 18 חודשי מאסר ללנצברג ואילו ביחס למגורי ולנגר תטען המאשימה לעונש של 8 חודשי מאסר בפועל, והנאשמים יטענו לעונש של שישה חודשי עבודות שירות. כמו כן יוטל על הנאשמים קנס כספי. הסדר הטיעון גובש, בין היתר, בהתחשב בכך שהעבירות בוצעו לפני כ-10 שנים וכן בשל מורכבות ראייתית ומשפטית בתיק.

מעריב אונליין 18/10/2018 13:07
שתפו: