חדשות מתפרצות

נדחתה בקשתו לשחרור מוקדם של שושן ברבי, שהרג שלוש קרובות משפחה בתאונת דרכים

מבזק חדשות

ועדת השחרורים קיבלה את עמדת הפרקליטות וקבעה שהאסיר שושן ברבי, שנידון לעונש של 11 שנות מאסר בגין גרימת מוות ברשלנות והפקרתן של 3 קרובות משפחה בתאונת דרכים שאירעה בנתניה בשנת 2012, אינו ראוי לשחרור מוקדם. בדיון בוועדה במקום מושבה בבית הסוהר אש"ל התנגדה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לבקשתו של האסיר לשחרור מוקדם, זאת בין היתר לאור עברו הפלילי והתעבורתי, וכן בשל הנסיבות המיוחדות והחריגות של המקרה, אשר לדעת המדינה מצביעים על מסוכנות רבה שנשקפת מהאסיר, ואין בהליך השיקום שעבר ובתכנית שיקום שנבנתה עבורו, כדי לאיין מסוכנות זו. 

הוועדה קיבלה את עמדת הפרקליטות והחילה שיקולים נוספים, לפי סע' 10(א) לחוק שחרור על תנאי, אשר קובע, בין היתר, כי "שחרורו של האסיר על תנאי יפגע במידה חמורה באמון הציבור, במערכת המשפט, אכיפת החוק ובהרתעת הרבים". הוועדה נתנה אף משקל משמעותי לעמדת נפגעי העבירה, ודחתה כאמור את הבקשה של האסיר לשחרור מוקדם. 

בהחלטת הוועדה צוין, כי "מדובר במקרה שבו ישנן נסיבות מיוחדות של עבר פלילי חמור שבו גילה האסיר חוסר אכפתיות, רשלנות גבוהה וחוסר אמפתיה לקורבנותיו, וכן סיכן פעם אחר פעם במעשיו את הציבור על רקע של עבירות אותן ביצע בעבר, הרי שמדובר במי שעבירות שביצע וחומרתן רבה והיא גוברת על כל ההליך השיקומי שאותו עבר האסיר... הוועדה סבורה כי לא ניתן לומר בפה באופן מלא כי מדובר במי שמסוכנותו לציבור פגה...

הוועדה סבורה כי פרק הזמן של 4 שנים שנותר לאסיר לרצות הוא פרק זמן ארוך שמביא  לכך שנוצר יחס בלתי סביר בין חומרת העבירות שביצע האסיר, נסיבותיהן והעונש שנגזר עליו לבין תקופת המאסר שיישא בפועל אם ישוחרר היום, דהיינו לאחר 7 שנות מאסר".

 

מצ"ב החלטת הוועדה. 

 

מעריב אונליין 28/01/2020 13:09
שתפו: