חדשות מתפרצות

הפרקליטות ערערה על עונשו של רופא שביצע עבירות מין בקטינים

מבזק חדשות

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בלוד ערעור על גזר דינו של בית משפט השלום בפתח תקווה, שגזר 30 חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 18,000₪  על עידן ברק, רופא מגני תקווה, בגין שורת עבירות מין בשישה קטינים, ביניהן, מעשה סדום בקטין בן 16-14, ניסיון לגרם מעשים מגונים, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, החזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין ואיומים ועבירות נוספות.

ברק הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה לעונש בכך שיצר קשר עם קטינים בגילאי 15-13 שנים במהלך כ-5 שנים, באמצעות יישומים ואתרי היכרויות. ברק פנה אל הקטינים בהצעות והתייחסויות חוזרות בעלות אופי מיני, ביצע עמם שיחות וידאו מיניות במסגרתן שכנע אותם לבצע בעצמם מעשים מגונים ומעשי סדום, ויזם עמם מפגשים מיניים. בנוסף, ניסה לגרום לשלושה קטינים בני 14-11 שנים, לבצע בעצמם מעשים מגונים. ברק הקליט את שיחות הווידאו עם הקטינים בהם הם נראים  עירומים ומבצעים בעצמם מעשים מיניים, איים על אחד הקטינים בפרסום התיעוד והחזיק בכ-600 תמונות וסרטונים פדופיליים.

על פי הודעת הערעור, הפרקליטות מבקשת להחמיר ברכיב המאסר בפועל מאחר והעונש אינו הולם את מדיניות הענישה הנוהגת או הראויה בעבירות מסוג זה, זאת בשים לב לחומרת העבירות, היקפן, נסיבותיהן, תוצאותיהן ומשמעותן החברתית. עוד צוין כי בית המשפט נתן משקל יתר לנסיבות חייו האישיות של ברק ולא נתן את המשקל הראוי לאינטרס הציבורי בהרתעת היחיד והרבים.

 

מעריב אונליין 24/03/2020 12:05
שתפו: