חדשות מתפרצות

הצרכן הישראלי ב-2025: לאן רוב הכסף שלנו הולך? התשובה מפתיעה

משה כהן צילום: מעריב אונליין
קניון גבעתיים
קניון גבעתיים | צילום: מאיה כהן

על רקע יוקר המחיה והצורך לנהל תקציב משפחתי באופן מחושב יותר, עיקר ההוצאה של הצרכנים מתמקד בצרכים הבסיסיים ובראשם מזון, לצד עלייה ניכרת בקטגוריות של צרכנות יומיומית. כך עולה מנתוני מועדון הצרכנות "שלך", המאגד מאות אלפי בתי אב בישראל.

הנתונים מסכמים את שנת 2025 עם תמונת צריכה על הרגלי הצריכה של הציבור הישראלי, בתקופה המתאפיינת ביוקר מחיה מתמשך ולעיתים גם בעליות מחירים רוחביות.

מפילוח הרכישות לפי קטגוריות בשנת 2025 עולה כי כ-50% מההוצאות היו על רכישות מזון, 19% על צרכנות, 16% על אטרקציות, 10% על הופעות ו-5% על פנאי.

"הנתונים משקפים שינוי ברור בסדרי העדיפויות של הצרכן הישראלי. אנו רואים מיקוד הולך וגובר בהוצאות על מזון וצרכנות בסיסית, לצד חיפוש מתמיד אחר הטבות והנחות שיאפשרו לשמור על רמת חיים סבירה בתקופה של יוקר מחיה ועליות מחירים", ציינה מנכ"לית מועדון "שלך", סיגלית כהן ברוך. "הצרכנים חכמים יותר, משווים יותר ומנצלים את כוח הקנייה המשותף של מועדון צרכנות גדול".

עוד עולה מסיכום הנתונים כי עשר ההטבות הנרכשות ביותר במועדון "שלך" במהלך השנה האחרונה היו:
רשתות בורגרים - מקדונלד'ס, בורגר ראנץ', BBB;
רשתות בתי קולנוע - סינמה סיטי, יס פלנט, הוט סינמה ומובילנד;
רשתות פיצה - פיצה האט, דומינו'ס, שמש ואחרות;
רשתות מאפה - נאמן ורולדין;
קבוצת פוקס, ללין, פוט לוקר, נייקי ועוד;
שירותי משלוחי מזון - וולט, משלוחה, תן ביס;
רשתות מזון אסייתי;
משקאות בריאות - פרשופ, rebar;
רשתות בתי קפה - לנדוור, קפה קפה, גרג ואחרות;
והספארי.

"הנתונים מחזקים את המגמה שלפיה הצרכן הישראלי ממשיך לצרוך - אך עושה זאת בצורה מחושבת, תוך העדפה להטבות בעלות ערך מיידי, חיסכון כספי ונגישות יומיומית", ציינו עוד במועדון "שלך".

מבזקים - כתבות אחרונות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף