חדשות מתפרצות

גם בחצבאני ובבניאס: אלה הנחלים שהתגלה בהם זיהום - הכניסה עלולה להיות מסוכנת

יובל בגנו צילום: באדיבות המצולם
הבניאס
הבניאס | צילום: מיטל שרעבי

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה מודיעים לציבור המטיילים ולמועצות האזוריות והמקומיות על תוצאות חריגות בדיגום מים שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחלים בצפון. בבדיקות לחיידקים בדיגומים שנלקחו ב-22 ביוני 2026 נמצאו בכמה נחלים בצפון תוצאות החורגות מהמלצות משרד הבריאות (400 קולי צואתי ב-100 מ"ל) ומעידות על הימצאות זיהום במים.

לנוכח תוצאות אלו, הכניסה לנחלים ואתרים האלה עלולה להיות מסוכנת עד שתוצאות הדיגום שיתקבלו יהיו תקינות ויציבות:

המשרד להגנת הסביבה לא מצא מקור זיהום ידוע בנחלים.

בשגרה הדיגום נעשה מדגמית אחת לשבועיים באמצעות פקחי רשות הטבע והגנים, בנקודות דיגום קבועות בנחלי הצפון (בגליל העליון, בגולן ובגליל המערבי). הנקודות מייצגות מפל, בריכה או מקטע בנחל. משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה ממשיכים בדיגום ובמעקב ויעדכנו לפי הצורך.  אפשר לצפות בתוצאות הדיגום הרבעוניות לנחלים הנדגמים בארץ באתר משרד הבריאות.

מבזקים - כתבות אחרונות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף