שר החוץ של ארצות הברית, מרקו רוביו, יוצא השבוע למשימה דיפלומטית עדינה ומורכבת, בניסיון לשווק את הסכם השלום שגובש לאחרונה מול טהרן למנהיגי מדינות המפרץ הערביות. בעלות בריתה של וושינגטון במזרח התיכון חוששות כי הוויתורים המפליגים שהעניק ממשל טראמפ יחזקו משמעותית את איראן, וישנו לרעה את מאזן הביטחון האזורי ואת השליטה על נתיבי הנפט.
לפי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", רוביו ינחת היום (שלישי) באיחוד האמירויות, ומשם ימשיך לכווית ולבחריין, שם ייפגש גם עם גורמים ממועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ. במוקד החששות עומדים סעיפים מרכזיים בטיוטת ההסכם. בין היתר, ההסכם אינו מטיל הגבלות על תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן, מציע קרן שיקום חסרת תקדים בהיקף של 300 מיליארד דולר עבור טהרן, ומכיל סעיפים שעשויים להרחיב את השפעתה האזורית של הרפובליקה האסלאמית.