ראש המל"ל לשעבר, עוזי דיין, מזהיר כי ארצות הברית עלולה להעדיף הסכם בעייתי עם איראן על פני המשך עימות צבאי, וטוען כי ההתנהלות האמריקנית מציבה את ישראל בפני אתגר מדיני וביטחוני משמעותי. בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM אמר דיין כי טראמפ "מציל את איראן", כלשונו, והעריך כי ישראל צפויה לקיץ מתוח בזירות הביטחוניות - ולתקופה מורכבת מאוד מול וושינגטון.
תחילה התייחס דיין לבחירה האמריקנית, ושל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לחתור להסכם: "הוא לא עשה פליק-פלאק. אמרתי שבמלחמה, חוץ מלבצע את התוכניות שלנו, אנחנו צריכים לשים לב להזדמנויות וסכנות. כבר אז אמרנו שאחת הסכנות היא שארה"ב תעדיף סוג של מו"מ או הסכם גרוע על מלחמה טובה. זו הייתה גישתו מתמיד של טראמפ. הייתה תקופה ארוכה שהייתה לנו עזרה טובה, בעיקר בצד המדיני אך גם בצד הצבאי — בעיקר בהגנה ופחות בהתקפה".