נגיף הקורונה ממשיך לעורר בהלה בישראל וגם בזירה הבינלאומית. היום (שלישי), התייחס מייק פנס, סגנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לדיווחים לפיהם הנשיא שהה במחיצת נשא של הווירוס ועשוי היה להידבק בעצמו. "אינני יודע לענות על השאלה האם טראמפ נדבק, אך מומחי הבית הלבן יענו על כך", השיב פנס בהתחמקות כשנדרש לסוגייה במהלך מסיבת עיתונאים בוושינגטון. 

בהמשך, הבית הלבן פרסם הצהרת הרגעה רשמית, לפיה הנשיא לא ערך בדיקות למחלה משום שאין כל חשש כי נדבק בה. דוברת המשכן בבית הלבןהתייחסה בביטול לדיווחים בכלי התקשורת המקומיים במהלך תדרוך עיתונאים בוושינגטון, ומסרה כי "הנשיא לא בא במגע אם אף חולה קורונה, ואין לו שום תסמינים", , עוד הוסיפה כי "מצבו הבריאותי של הנשיא מצוין והוא נמצא בקשר עם רופאיו". 

מוקדם יותר התייחס טראמפ לצעדים אותם תנקוט המעצמה בנסיונות לבלימת התפשטות המחלה וכן לצעדים להתמודדות עם השלכותיה על הכלכלה. בתוך כך, הודיע כי ממשלו שוקל החלת הקלות משמעותיות במיסים בעקבות הנזקים שנגרמו לשוק בעקבות התפשטות הנגיף. "נדון בהפחתה או הקלה משמעותית מאד במיסוי", מסר טראמפ לעיתונאים בבית הלבן. 

הודעתו של הנשיא מגיעה בצל עלייה במספר הנדבקים בארצות הברית, בה נרשמו כ-605 מקרי הידבקות נכון לעת הזו, כמו גם דיווח על שלושה מקרי מוות נוספים בוושינגטון הבירה, מה שמעלה את מספר הקורבנות במעצמה ל-22 עד כה. התפשטות המחלה במדינה הובילה להכרזת מצב חירום במספר מדינות, ביניהן ניו ג'רזי, אוהיו ורוד איילנד.

בנוסף, ההודעה על ההקלות במיסוי הגיעה בעקבות הנתונים העגומים מהבורסה בניו יורק, המעידים כי המחלה הקטלנית החלה לתת אותותיה גם בכלכלה, מה שהתבטא בשפל בשווקים, כמותו לא נרשם מאז המשבר הפיננסי הגדול בשנת 2008.

בתוך כך, התפשטות המחלה נמשכת ומגיעה ליעדים חדשים נוספים. רשויות הבריאות בקנדה דיווחו על חולה ראשון שמת מהמחלה. מדובר באדם ששהה במוסד רפואי במשך תקופה ארוכה. שני מטופלים נוספים באותו המוסד נמצאו כנשאים חיוביים של הנגיף, לאחר שאחר מחברי הצוות אובחן כחולה במחלה.

גם באמריקה המרכזית אותרו חולים ראשונים, כאשר פנמה דיווחה על איתור חולה ראשונה בווירוס, אישה בת 40 שהחלה להפגין את סימני המחלה לאחר ששבה מביקור בספרד. רשויות הבריאות במדינה מגדירות את מצבה כקל. 

גם באסיה נמשכת התפשטות הנגיף, ובמונגוליה דווח על איתור החולה ראשון במחלה בשטחייה. מדובר גבר כבן 57 ממוצא צרפתי שנע על הקו שבין צרפת למדינה האסיאתית לצרכי עבודה. הרשויות המקומיות דיווחו כי אותו חולה בא במגע עם 150 אנשים נוספים.  

בסין, מוקד התפרצות המחלה, מתווספים עוד ועוד קורבנות. במהלך היממה האחרונה, 17 בני אדם נוספים מתו מווירוס הקורונה, כולם תושבי העיר וואהן שהיווה את מקור ההתפרצות הראשוני. נתון זה מקפיץ את מספר המתים מהנגיף במדינה ל-3,136 אנשים נכון לעת הזו.

הבהלה מחריפה גם בישראל, בה דווח אמש על זינוק משמעותי במספר החולים המאומתים, עם פרסום איתורו של החולה ה-50. מדובר בתושבת הצפון ששבה מחופשה בטנריף דרך  מדריד, ונכנסה לבידוד ביתי עם הגעתה ארצה. בעקבות הזינוק במספר החולים, פרסם משרד הבריאות הנחיות חדשות ומחמירות במטרה לצמצם את היקפי ההידבקות במחלה, בין היתר הרחבה של חובת הבידוד לשבים מכלל המדינות.