שר החינוך, רפי פרץ, הביע היום (ראשון) התנגדות לדרישת משרד האוצר והמועצה לביטחון לאומי (המל"ל) לבטל את החופש הגדול בעקבות הפרת הסדר בשת הלימודים בשל התפרצות נגיף הקורונה, ודורש לקיים לימודים ביולי ולשחרר את התלמידים לחופשה בחודש אוגוסט.

בתוך כך משרד החינוך פתח בהליך היוועצות בנושא הלמידה מרחוק בצל התפשטות הווירוס. פרץ התייחס לכך ואמר: "הלמידה מרחוק הפכה לאבן יסוד במשבר הקורונה, חשוב לנו לדעת מה הציבור חושב עליה ואיך אפשר להפוך את המערכת לטובה ושימושית יותר".

הליך ההיוועצות מתקיים בפורום של עובדי ההוראה בישראל, מנהלי מחלקות חינוך ברשויות וציבור ההורים בנושא "הלמידה מרחוק". במסגרת הליך זה מבקש המשרד לאסוף תובנות שיסייעו לו בקידומה ובחיזוקה של הלמידה המקוונת.

בתוך כך, יבקש המשרד להעמיק, בין היתר, באופן התנהלותה, הקשיים והאתגרים שהיא מציבה, התאמותיה לאוכלוסיות מיוחדות והצעות ורעיונות שיש לשטח לשם קידום מיטבי של הלמידה המקוונת. תוצרי תהליך ההיוועצות יאפשר לגבש את תפיסת הלמידה מרחוק בעת הזו, לקראת שנת הלימודים הבאה, ובכלל בשילובה בשגרת לימודים רגילה.

בהמשך הרחיב השר ואמר: "הלמידה מרחוק הוכיחה את עצמה בכמות הכניסות העצומה שהייתה ובשיתוף פעולה של המורים והתלמידים. מערכת החינוך חייבת להיות דינמית בהתאם להתפתחויות ולכן אנו רוצים כל הזמן לשפר ולייעל, וחשוב לנו לדעת מה הציבור חושב על הלמידה מרחוק ואיך אפשר להפוך את המערכת לטובה ושימושית יותר. מבקש מהציבור, מההורים והמורים להיכנס ולתת משוב וחוות דעת, דעתכם חשובה לנו."

גם מנכ"ל המשרד שמואל אבואב התבטא בנושא והוסיף על דבריו של פרץ: "מעת שנסגרה מערכת החינוך מורי ישראל הובילו את הלמידה מרחוק, והצליחו ליצור בימים של חירום ואי ודאות סדר יום לימודי. ראינו עד כמה הלמידה מרחוק מהווה מענה חיוני וקריטי בימים אלה. לא רק לימודי אלא גם רגשי. לאור חשיבותה המכרעת, והשימוש שנמשיך לעשות בה בעתיד, אנחנו יוצאים להליך היוועצות רחב. נרצה לשמוע וללמוד מכולם. ממנהלים וממורים. מהרשויות ומההורים. עשינו זאת בעבר בנושאים לאומיים חשובים, וראינו שלהיוועצות הרחבה היתה תרומה חשובה למערכת החינוך". 

קורונה - שאלות ותשובות