שגריר סין בישראל, דו ווי, פרסם הבוקר (שישי) מאמר בג'רוזלם פוסט, בו הוא מגיב על הדרישה האמריקאית שהציג מזכיר המדינה מייק פומפאו, בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפגישתם השבוע.

ווי הגיב במאמרו גם להאשמות שהוטחו במדינתו, לפיה היא המקור לקורונה: "מדענים עדיין לא זיהו את המקור של הנגיף, ולעתים מקום ההתפרצות של המחלה אינה המקום בו נוצרה. ההוכחות לכן הן השפעת הספרדית ומחלת האיידס. יותר ויותר מחקרים מראים בחודשים האחרונים כי ישנם אפס חולים במדינות אשר מקיימות קשרים עם סין, וזנים שונים של המחלה ברחבי העולם. הגורמים הללו הם ההוכחה שההתחקות אחרי  מקור הנגיף הוא מדע רציני, אשר יש ללמוד אותו בהקשר העולמי. עלינו לתת לעובדות לדבר בעד עצמן ולא להטעות בשקרים".

בהמשך המאמר הגיב להאשמות שהוטחו במדינתו, לפיה הם טייחו את התפרצות הנגיף. "הקורונה הוא וירוס חדש לגמרי, אשר לא נצפה מעולם בהיסטוריה האנושית. סין מעולם לא טייחה והסתירה את התפרצות נגיף הקורונה בשטחה".

עוד כתב: "נהגנו בשקיפות מוחלטת. חברינו היהודים יודעים היטב, מנסיון העבר, שתמיד בתקופת מגפות מחפשים קונספירציות ושעירים לעזאזל. אנחנו לא אחראים להתפרצות הנוכחית ולמצב בארה"ב, שם מדובר בכישלון מנהיגותי".

לדבריו, שיתוף הפעולה בין המדינות הוא "win win", גם בעבור הישראלים שיכולים להשקיע בסין. "אנחנו מאמינים שהחברים היהודים שלנו יצליחו לא רק להביס את וירוס הקורונה, אלא גם את 'הווירוס המדיני' ולבחור במסלול שמשרת את האינטרסים שלהם בצורה הטובה ביותר"