על רקע הדיווחים על כך שחיסון לקורונה יגיע רק בעוד כמה חודשים, המיזם המשותף של ישראל והודו לפיתוח בדיקת קורונה מהירה מגיע לשלבי הסיום. על פי דיווח של הג'רוזלם פוסט, גורם בשגרירות הודו בישראל אמר כי בדיקת הקורונה, שתיתן תשובות תוך 30 שניות, ופותחה במשותף על ידי הודו וישראל, עוברת שלבים אחרונים על ידי הצוות הישראלי.

לאחר סיום השלב האחרון, אמר הגורם, תימסר הודעה רשמית והבדיקות יעברו לייצור המוני. השלב האחרון של הפיתוח נועד לקבוע "פרמטרים טכניים לשיפור היעילות. זה השלב האחרון בהחלט", אמר עוד הגורם.

במשרד הביטחון סירבו להתייחס באופן רשמי לסטטוס בו נמצא פיתוח הבדיקות המהירות, אך הדגישו: "ברגע שתהיה לי תוצאות קונקרטיות, נשמח לספק מידע נוסף על כך ...זה יכול להיות שובר שיוויון". "הבדיקה צריכה להיות מוכנה תוך מספר ימים, כל הבדיקות נעשו. אלה יהיו חדשות טובות לכל העולם", אמר שגריר ישראל בהודו, רון מלכה, לסוכנות הידיעות Press of of India בחודש שעבר. 

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

ישראל שלחה ביולי להודו משלחת בכירים ממנהלת המחקר ופיתוח במשרד הביטחון, שמטרתה הייתה לפתח בדיקות קורונה חדשות ומהירות בשיתוף עמיתיהם ההודים. הבדיקות והניסויים נערכו על מספר גדול של דגימות בהודו, כאשר כל הבדיקות והנתונים נבדקו על ידי הצוות הישראלי. על פי השגריר מלכה, הודו תהיה ככל הנראה מדינת הייצור של הבדיקה המהירה הזו.

לבדיקות קורונה מהירות ישנה חשיבות גדולה מאוד במסגרת ההתמודדות של המדינות בעולם עם התפשטות הנגיף. כך למשל בישראל, בדיקות מהירות שכאלה עשויות לתרום להתפתחות של ענפי כלכלה מסוימים והחזרתם לפעילות.