ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, התייחס בריאיון לענת דוידוב ברדיו 103FM, להתפרצות הקורונה המחודשת ביממה האחרונה והביע את דאגתו: "אני מאוד מודאג. צריך להבין שהתחלואה מראש נכנסה דרך השמיים, כך עוברות מגפות ממדינה למדינה וזו הבעיה העיקרית והאתגר הגדול שלנו". 

שלמון אמר מה לדעתו יש לעשות: "החיסונים מצוינים והם הורידו מאוד את התחלואה בארץ. חשוב לחסן ולהתחסן ואני מקווה שהצורך הוא גם לחסן את כל הגילאים. עם זאת, הם לא מציעים לנו הגנה מוחלטת, גם המחוסנים יכולים לחלות. אני מניח שמתישהו עד סוף השנה, החיסון יהיה זמין לכל הגילאים מגיל חצי שנה, זאת ההערכה".

בהתייחס לתופעות הלוואי של החיסונים על תינוקות וילדים קטנים אמר שלמון: "ההנחה היא שלא יהיה הבדל בתופעות הלוואי ביחס לחיסונים אחרים, אנו נותנים לילדים ותינוקות חיסונים מסוגים שונים. נכון שעשו זאת מהר, אך עשו זאת בדיוק לפי הספר ואנו מדברים כבר על מיליארדים שהתחסנו בעולם. צריך לבדוק בכל גיל שהחיסון בטוח, בינתיים לפני המחקר על צעירים לא ראינו תחלואה עודפת או תופעות לוואי חריגות, ובסך הכול פרופיל הבטיחות של החיסון, שיעור תופעות הלוואי הוא אפסי".

שלמון הוסיף ואמר כי "צוואר הבקבוק הוא הדרישה לבדיקת PCR, אנו צריכים את הבדיקה הזו כי אנו מוצאים חולים גם בקרב מחוסנים פעמיים ומאלו שהגיעו ממדינות בטוחות. החיסון לא מעניק הגנה של 100 אחוזים. יש מדינות שכבר נותנות מנה שלישית של החיסון".

שלמון התייחס לעמדתו בנושא חסינות עדר: "אם אזכיר לכולנו את יוני שעבר, אמנם עד לא היינו מחוסנים אך זה דומה. החיסון עושה הבדל אך לא מונע. אנו לא במצב שבו יש חיסון עדר כמו שקיווינו, מרבית הילדים והצעירים מתחת לגיל 16 אינם מחוסנים. אם ילדים לא מחוסנים נמצאים בסיכון לחלות, גם אם במחלה קלה הם עדיין יכולים להדביק. נכון לנפוש בארץ ולטוס לנסיעות חיוניות, בתקווה שבשנה הבאה נוכל לצאת כרגיל".