לקראת כינוס קבינט הקורונה הערב, פרופ' נדב דוידוביץ, ראש בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון וחבר בצוות המייעץ לקבינט הקורונה, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM. "אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם הקורונה כי היא לא הולכת לשום מקום", אמר. 

לדבריו, צריך להאיץ את עניין החיסונים, "בחודשים האחרונים הורדנו את הרגל מהגז. 200 אלף איש מעל גיל 50 עדיין לא חוסנו, והם בסיכון". על הגבלות נוספות אמר כי "נצטרך גם להחזיר תו ירוק מעודכן, בייחוד לילדים, אבל בתנאי שתהיה זמינות לבדיקות מהירות, זמינות ומסובסדות על ידי המדינה - כדי לא לייצר פערים ולפגוע בכלכלה".

"יש נושא נוסף, שדובר עליו כבר הרבה מאוד פעמים, והוא נושא נתב"ג. חשוב לומר שזה לא רק עניין של משרד הבריאות, אלא שילוב של מספר גורמים, אבל אני מקווה שרוני נומי יביא שינוי אמיתי", המשיך. 

בהמשך דבריו התייחס דוידוביץ לצעדים הנדרשים כדי להמנע מהתפרצות נוספת: "צריך להשקיע יותר בהסברה ובאכיפה, אני חושב שההתנהגות של הישראלים צריכה להשתנות. היינו במקום מאוד טוב לפני שהורדנו את המסכות". הוא הוסיף כי "חשוב גם לצמצם פערים בין האוכלוסיות, כי אנחנו רואים שיש פערים גדולים בין האוכלוסיות השונות בנושא של הנגשת החיסון, לדוגמה באוכלוסייה הבדואית".

הוא הסביר כי "אפשר לקטוע שרשראות הדבקה כל עוד אנחנו במספר נמוך של חולים ויש כוח אדם מתאים. לכן קריטי לעשות זאת עכשיו, לפני שנגיע למספרים שהיו פה בעבר וזה יהיה על סף הבלתי אפשרי".   

"צריך לגייס את הרשויות המקומיות ואת החברה האזרחית כפי שנעשה בצורה מאוד יפה בתקופת הקורונה. לא כל דבר אפשר לפתור באמצעות חקיקה. ושוב, הכי חשוב זה פשוט להתחסן", סיכם דוידוביץ.