מנהל התרופות והמזון של ארצות הברית (ה-FDA) העניק היום (שני) אישור מלא לשימוש בחיסון נגד קורונה שפיתחה חברת פייזר. עם כניסתו לתוקף, יחליף את אישור החירום שהיה קיים עד כה וניתן בסוף השנה שעברה. עד כה חוסנו מאות מיליוני בני אדם, בהם 204 מיליון אמריקאים ו-5.9 מיליון ישראלים.  

ג'נט וודוקוק, נציבת במינהל המזון והתרופות האמריקני התייחסה לאישור ומסרה: "בעוד שמיליוני אנשים כבר קיבלו חיסונים נגד קורונה בבטחה, אנו מכירים בכך שלחלקם אישור ה- FDA לחיסון עשוי כעת להשרות ביטחון נוסף להתחסן". עד כה כ-51% מהאמריקאים חוסנו במלואם נגד קורונה.

כזכור, בישראל החלו לחסן בחיסוני חברת פייזר החל מהשבוע האחרון של חודש דצמבר 2020, ונכון לרגע זה מדובר בחיסון הדומיננטי במדינה. עד כה חוסנו נגד קורונה בישראל כ-5.9 מיליון אנשים, לפחות במנה אחת, רובם המוחלט בחיסוני פייזר. בתחילת החודש הורה משרד הבריאות לקופות החולים להתחיל ולחסן ישראלים מעל גיל 18 בחיסוני חברת מודרנה, בעוד בני נוער מתחסנים במנה ראשונה ושנייה בחיסוני פייזר וכך גם מבוגרים במנה השלישית. 

בתוך כך, דווח אתמול שהחברה נמצאת בשלבים אחרונים לקראת הגשת בקשת אישור לחסן גם ילדים בני 12-5. מוקדם יותר החודש שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם מנכ"ל ענקית התרופות אלבט ברולא, וביקש ממנו להאיץ את תהליך בקשת האישור של החיסון לקבוצות ילדים אלה. מנכ"ל פייזר מסר לראש הממשלה כי הוא רואה חשיבות רבה באפשרות לחסן ילדים, וכי הוא פועל ויפעל כמיטב יכולתו להאיץ את התהליך.