ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, תקפה היום (רביעי) במכתב חריג את פסטיבל "פאנג'ויה", שיתקיים החל ממחר באילת, בשל הסיכוי שיוביל להדבקה המונית בנגיף הקורונה. "הסיכון להדבקה המונית הינו גבוה ואיתו גם הסיכון למשך הפצה משמעותית של תחלואה במדינה עם חזרתם של הסטודנטים לבתיהם", כתבה אלרעי-פרייס.

"באירוע הפאנג'ויה המתוכנן באילת עתידים להגיע סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ למספר ימים של מסיבות, בהן אלפים רבים באים במגע זה עם זה במסיבות שונות ללא שמירה על מסיכה וריחוק חברתי", כתבה.

במכתבה, הביעה אלרעי-פרייס חשש כי קיום אירועים רבי משתתפים, בהם אירועי שמחה ומסיבות המוניות, עלולים להוביל לעלייה משמעותית בתחלואה, גם אם הם נערכים בחוץ. "גם בגל תחלואה זה, כמו בקודמיו, היו אירועים של הדבקות המוניות במסגרות אלו", ציינה. "כשמדובר באירועי מסיבות המוניות המתמשכים במשך מספר ימים, כשהמשתתפים עוברים ממסיבה למסיבה, לא מספיק להסתכל על כל מסיבה כזו כאירוע נפרד אלא לראות את כלל התמונה והסיכון הכרוך עימה. סיכון זה הינו גבוה מאד מבחינה בריאותית ולא ניתן לאפשר את קיומו בצורה בטוחה".

בסיכום המכתב, מציעה אלרעי-פרייס דרכים להתמודד עם מצב התחלואה הקיים בישראל, בין היתר באמצעות הגבלת התקהלויות ומניעת קיומם של אירועים המוניים. בנושא הגבלת משתתפים, מציעה אלרעי-פרייס להגביל אירועים בתו ירוק ל-400 משתתפים באירועים בפנים, ו-500 באירועים המתקיימים חוץ. אלרעי-פרייס מוסיפה כי עמדתו של משרד הבריאות הוא שיש "למנוע קיום אירוע המוני של מספר מסיבות המהוות אירוע בסיכון גבוה, לאורך מספר ימים, בהם משתתפים עוברים מאירוע לאירוע".