הקורונה עדיין כאן: לאחר שהבוקר נשבר שיא חודשי של מאומתים לנגיף הקורונה 12,869 נדבקים חדשים, ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר כי "מקדם ההדבקה מראה שהמגפה נמצאת בהתפשטות". בעקבות כך, פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית בהדסה עין כרם שבירושלים, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM והדגיש: "היום אנחנו עם 13 אלף מאומתים, זה אומר שיכול להיות שנהיה עם 30 אלף בשבוע הבא".

בפתח דבריו אמר פרופ' מבורך: "אין לנו זרימה גדולה של חולים, ירושלים קצת איטית עכשיו בגל או הגלון החדש הזה. לכן המצב הוא דיי טוב אצלנו, היום אנו סביב ה־13,000 מאומתים. עם זאת, אנו רואים מה קורה באירופה, לכן זה נראה כמו גל. יש עלייה ברורה במספר החולים ובמקדם ההדבקה, לא נוכל להתכחש לזה".

"אני לא מסכים עם ראש הממשלה שהמצב הוא אנדמי, עדיין יש לנו פנדמיה עולמית. מה שכן, האוכלוסייה היום הרבה יותר מוכנה, מהבחינה שיש היום אחוז גבוה של מחוסנים ותרופות שניתן לתת כדי שלא יהפכו לקשים. כל הדבר הזה אומר שאנחנו כביכול מנסים לחיות עם המגיפה הזאת וממשיכים עם אורח החיים שלנו, אבל הזקנים והמוחלשים חיסונית עדיין בסכנה. אי אפשר להגיד 'הכל בסדר, נמשיך לחיות'. צריך להיזהר", הוסיף.

לאחר מכן, התייחס לחיסון הרביעי: "יצא מאמר לפני כשבוע שמראה כי החיסון הרביעי הוא טוב בעיקר לאנשים המבוגרים ואולי למי שיש מחלות רקע, אבל לצעירים הוא קצת פחות חשוב אם הם מחוסנים יפה בשלושה החיסונים הראשונים - הם די מוגנים וזו המטרה העיקרית שלנו. ישראל עשתה הרבה מאמצים כדי לחסן את האוכלוסייה כולה".

"יחד עם זאת אני לא יכול שלא להגיד שקצת פספסנו את הפריפריה ולא הנגשנו מספיק את החיסונים לאנשים שמתקשים להתחסן ופחות דואגים לעצמם". על זן הקורונה החדש שהתגלה בישראל, הוסיף: "זה וריאנט שמדבק עוד יותר מה־BA1, האומיקרון המקורי. היום אנחנו עם 13,000 מאומתים, זה אומר שיכול להיות שנהיה עם 30,000 בשבוע הבא", סיכם.

סייע בעריכת הכתבות: דוד זבולוני, 103fm