ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה למגזר הערבי וביקש להישמע להוראות משרד הבריאות כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה: "אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל הערבים. אני מבקש מכם, למענכם ולמען העתיד המשותף של כולנו, אנא הקפידו על ההוראות. חובה לכבדן. זה צו חיים".

נתניהו קיים אמש פגישה עם רופאים בכירים מהמגזר הערבי בכדי לדון במאמצים להגברת המודעות במגזר להתפשטות נגיף הקורונה, במשרד רה״מ בירושלים. בפגישה השתתפו סגנית רופא מחוז חיפה ד״ר סוניה חביב, יועץ מנכ"ל שירותי בריאות "כללית" לענייני המגזר הערבי ד״ר זאהי סעיד, סגן מנהל המרכז הרפואי זיו ד״ר ענאן עבאסי וראש המל״ל מאיר בן שבת.

"אני רוצה תחילה להודות לד"ר סעיד, לד"ר חביב ולד"ר עבאסי על המאמצים להעביר את הנחיות משרד הבריאות לציבור דובר הערבית בארץ. זה חשוב מאין כמוהו", אמר נתניהו. "למרבה הצער, אין הקפדה מספקת במגזר הערבי על ההנחיות כפי שאני רואה את זה. יש בעיה גם בציבור הכללי, ויש בעיה במיוחד בכפרים הקטנים להבנתי, ואנחנו הולכים לתקן את זה מיד". 

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רופאים ערבים. צילום: עומר מירון/לע"מ

לדברי נתניהו, "הקורונה זו לא עוד מחלה, זו מגפה שפוגעת בכולם, היא איננה מבחינה בין יהודים, ערבים, צ'רקסים, בדואים ונוצרים, היא פשוט לא מבחינה בין דתות ובין מגזרים, ולכן נדרשת מכל אזרחי המדינה אחריות מלאה ומשמעת קפדנית. אנחנו יכולים לעשות את כל הצעדים שנעשה, וזה לא יעזור אם לא תהיה היענות מכלל הציבור. אם חלק מהציבור במקום כזה או אחר אינו מציית להוראות האלו, הוא פשוט גורם לכך שהוא קודם כל יכול להביא להדבקה של בני משפחתו היקרים והאהובים וגם של כלל הציבור, ולכן יש פה ערבות הדדית". 

"על הציבור ליישם את ההנחיות - במיוחד של התנהגות אישית ושל שמירת המרחק וההיגיינה בכל עת, כדי להבטיח שאנחנו משתלטים על המגפה. יש לנו אפשרות לעשות זאת, אבל אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל הציבור דובר הערבית, של אזרחי ישראל הערבים. אני מבקש מכם, למענכם ולמען העתיד המשותף של כולנו, אנא הקפידו על ההוראות".

עוד הוסיף רה"מ: "אנחנו, בישראל, עד לרגע זה מקדימים כמעט את כל העולם. אנחנו הצלחנו לגרום לכך שהיא לא תתפשט אבל אם לא יהיה שיתוף פעולה של כל מי ששומע אותנו עכשיו, מגדול עד קטן, מ'כביר' עד 'זע׳יר'. אתם אומרים 'לאזם' - לכבד את ההוראות – זו חובה! זה צו חיים. אם לא כן, הרבה אנשים ימותו ואת המוות הזה אפשר למנוע בעזרתכם".

הרופאים עדכנו את ראש הממשלה אודות הנעשה במגזר הערבי בכל הקשור למלחמה בנגיף הקורונה, והדגישו, כולל בפניה בערבית לאזרחים הערבים, כי על הציבור הערבי בישראל להישמע בקפדנות להנחיות משרד הבריאות. ד"ר סעיד שיבח את ראש הממשלה על מנהיגותו ועל הצעדים שנוקט כל העת לבלימת התפשטות הקורונה במדינה.