מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר הבוקר (חמישי) בראיון ב"כאן ב'" כי במשרד עדים לשינוי בהתנהגות הציבור. "אנחנו רוצים לראות אם הציבור נענה לקריאתנו וככל שיהיה צורך נפעיל את הצו", אמר, "המשטרה תאכוף בעיקר מקרים של התקהלויות". הוא הדגיש: "לא נשלח משטרה לאנשים שסתם מסתובבים ברחוב".

בר סימן טוב הסביר: "אנחנו רוצים לבסס את הנורמה על אחריות הציבור ופחות על אם המשטרה תתפוס אותך או לא, אתמול שר הבריאות חתם על צו שסוגר את כל תלמודי הישיבה והכוללים באופן מוחלט". לדבריו, לדבר הזה תהיה אכיפה, לצד הסברה.

"המטרה שלנו היא להרוויח כמה שיותר זמן, גם אם הייתה תחלואה עכשיו ולא לפני חודש מצבנו היה הרבה יותר טוב", הוסיף המנכ"ל, "אנחנו לומדים על המחלה, מבינים מה עובד ומה לא עובד. אנחנו מצטיידים בתרופות שונות כדי לראות מה יסייע לחולים הקשים ומכונות הנשמה".

עוד הוסיף כי הם מקווים שהקיץ ישפיע על הנגיף: "כל יום שעובר בלי התפרצות הוא רווח שלנו. יכול להיות שזה בלתי נמנע אבל עדיף להגיע לשם כמה שיותר מאוחר". הוא התייחס להיערכות המשרד לנגיף: "הייתה היערכות לשפעת אנדמית כשאנחנו למעשה חווים משהו שלא היה למעלה ממאה שנה וכל העולם מתקשה לתת מענה".

בר סימן טוב הדגיש עוד כי העבודה "מתבצעת מסביב לשעון כדי שיהיה לנו את כל מה שצריך כשאין מדינה שיש לה את כל מה שצריך, אבל היום מצבנו יותר טוב מלפני חודש וחשוב לשטח את העקומה". לדבריו, סין, איטליה ומדינות נוספות הן רק תחילת האירוע, וכנראה גם אנחנו.

"יש לנו מודלים מתמטיים ואנחנו חוששים שפנינו לאירוע ארוך שיימשך לתוך 2021. הדבר שאני הכי חושש ממנו הוא החורף הבא, שבו תהיה גם שפעת עונתית וגם התפרצות של הקורונה", הוסיף עוד, "כל מדינה שלא נקטה בצעדים קיצונים בהתחלה נוקטת בצעדים הרבה יותר קיצוניים אחר כך, ואז זה כבר מאוחר מדי. אנחנו לאיכולים לקחת את הקשישים ולשים אותם באיזה אי בנפרד משאר העולם".

"אנחנו משתמשים בכל הכוחות האפשריים, כולל במעבדות באוניברסיטאות כאשר שמנו לעצמנו יעד של להגיע לשלושת אלפים בתחילת שבוע הבא (בדומה לקוריאה הדרומית) ובהמשך לחמשת אלפים", אמר בר סימן טוב, "המתחם של מד"א יתחיל לפעול בתחילת שבוע הבא כאשר הבדיקות יתבצעו לאנשים שיקבלו זימון מסודר להגיע במועד מסוים להיבדק". בתוך כך, הוא התייחס לפרסום על ערכות הבדיקה שהמוסד הביא מחו"ל: "משתמשים בכל הצוותים שיש במדינה כדי לטפל בהתפרצות המגיפה. צריך לבדוק אם הבדיקות שהמוסד הביא לארץ בתוקף ואם ניתן להשתמש בהן".

כאמור, מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12 כי במבצע שניהל הלילה המוסד, הצליחו אנשי הארגון להביא לישראל 100 אלף ערכות בדיקה לקורונה מחו"ל. בימים הקרובים ינהלו אנשי המוסד וראש המוסד יוסי כהן מבצעים נוספים, שבסופם ינחתו בישראל 4 מיליון ערכות בדיקת קורונה נוספות, לאחר שאותרו בכמה מדינות. עוד דווח כי במקביל, צוות  אנשי סייבר של המוסד מסייע בימים אלה למשרד הבריאות בכתיבת תוכנות ואפליקציות ייחודיות להתמודדות עם הנגיף. זהו אירוע חריג, בו כל גופי המודיעין והביטחון של מדינת ישראל מתגייסים כדי לסייע למאמצי בלימת התפשטות הנגיף.