משרד הבריאות השיק הערב (ראשון) אפליקציה בשם "המגן", שמאפשרת זיהוי של מגעים בין חולים מאומתים לבין אנשים שבאו עימם במגע ב 14 ימים שקדמו לאבחון המחלה אצל החולה. ממשרד הבריאות נמסר כי "האפליקציה הינה אמצעי טכנולוגי שנועד לתת לכל אחד ואחת מאיתנו את היכולת לדעת באופן מהיר ומדויק באם היינו במגע עם אדם שנדבק בנגיף קורונה. כך נוכל לעצור את התפשטות הנגיף ולהגן על הקרובים לנו. האפליקציה מאפשרת לכם לקבל התרעה (מיקום ושעה) אודות חשיפה שלכם לחולה מאומת".

כאמור, במשרד הדגישו כי האפליקציה שומרת את המידע על המיקומים שלכם אך ורק על מכשירכם ומצליבה בין מידע אישי זה לבין נתוני המחקר האפידמיולוגי המעודכנים של משרד הבריאות. נתוני משרד הבריאות מתעדכנים כל הזמן, ונשלחים למכשירים באופן חד צדדי לצרכי הצלבה. ההצלבה בין המסלולים מתבצעת על המכשירים, ובמידה וישנה הצלבה - האפליקציה מפנה את המשתמש לקישור לאתר משרד הבריאות, שיאפשר לדעת מה הצעדים להמשך ויאפשר לכם לדווח למשרד על בידוד בית".
 
האפקליקציה זמינה בחנות האפליקציות של גוגל וגם ב-AppStore מבית אפל. לאחר הפעלה ראשונית, ניתן לסגור את האפליקציה בכל רגע.

במערך הסייבר הלאומי ציינו כי "המערך נענה לפניית משרד הבריאות לסייע בבדיקת רמת המוגנות מפני מתקפות סייבר של אפליקציית "המגן". אנשי המערך ערכו בדיקות טכנולוגיות על האפליקציה והתשתיות התומכות אותה, אף בשילוב חוקרי אבטחה מהמגזר הפרטי, והעבירו למשרד הבריאות המלצות הגנה שהוטמעו בפיתוח. על פי חוות הדעת של המערך, ובהתחשב בדחיפות הנושא, רמת ההגנה של האפליקציה משביעת רצון. המערך ימשיך ללוות את היבטי הגנת הסייבר בתקופה הקרובה".