ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש על שורה של צעדים חדשים, במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בארץ, שייכנסו לתוקפן היום (חמישי). מדובר בארבעה צעדים: הגבלת התנועה אל בני ברק וממנה, הנחיה לאזרחים לחבוש מסיכות בכל יציאה מהבית, מענק פסח מיוחד לילדים ולקשישים, ולבסוף - כל מי שיגיע לישראל מחו"ל ייכנס לבידוד במלוניות הקורונה.

"אנו עדיין בעיצומו של צונאמי בינלאומי. המגיפה שוטפת את כל מדינות העולם, שהפך לחזית אחת גדולה. שוחחתי עם ידידי, ראש ממשלת איטליה קונטה, שמעתי ממנו על הטרגדיה שפוקדת את עמו. 

שאלתי אותו מה הלקח שלו, והוא השיב: 'ביבי, תעשו את הדברים הקשים מוקדם'. זה מה שאנחנו עושים", החל נתניהו את נאומו, והוסיף: "כולנו משקיעים מאמץ כביר, יום ולילה, במאבק נגד הנגיף. אנחנו נחושים לנצח. ראינו את הסקר שפורסם בהונג קונג, ישראל דורגה כמדינה הבטוחה ביותר. זה אומר שקיבלנו את ההחלטות הנכונות. אבל זה לא אומר שהסכנה מאחורינו".

נתניהו:
נתניהו:

ראש הממשלה התייחס בנאומו למאבק במניעת התפשטות הקורונה בבני ברק והכריז על הגבלת התנועה אל העיר וממנה וגם באזורים אחרים בארץ, כמו שכונות בדרום תל אביב. "אנחנו עומדים בצומת הכרעה. אנחנו קשובים לזעקה, אבל קודם כל אנחנו חייבים להציל את חייהם של אלפים בישראל, ועושים הכל כדי להקל כלכלית".

"הנחיתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לבני ברק", הודיע, "אנחנו מגבילים את התנועה אל ומבני ברק כדי למנוע הידבקות. בתוך בני ברק אפשר לנוע, בהתאם להנחיות בכל רחבי הארץ. אני יודע שזה קשה, אבל זה לטובת התושבים, לא רק בריאותם, לטובת חייהם של כל אזרחי ישראל".

נתניהו הוסיף כי "חל מהפך בציבור החרדי, שמפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה. הוא נשמע להוראות ונוהג באחריות, בגיבוי מלא של הרבנים. לצערנו, במקומות מסוימים המחלה התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים, ולכן החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות אל העיר. במקביל, מפנים את המבודדים למלוניות".

ראש הממשלה הודיע גם על מענק מיוחד שיועבר למשפחות עם ילדים. כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקל לכל ילד עד גיל 18, כולל הילד הרביעי. כל קשיש יקבל תוספת של 500 שקל לקצבה החודשית. לדבריו, המענקים ייכנסו ישירות לבנק, בלי טפסים ובלי ביורוקרטיה. הממשלה תגיש חוק לכנסת בעניין הזה, ואני בטוח, וקורא לכל חלקי הבית, לתמוך בזה", ציין.

בנוגע למסיכות אמר נתניהו כי מכיוון שאין מספיק לכולם, ההמלצה למי שאין בידיו מסיכות זמינות היא לאלתר כיסוי לאף ולפה באמצעות בד כלשהו, כמו צעיף. הצעד השלישי: כל ישראלי ששב ארצה ייכנס לבידוד במלונית. "אנו מאפשרים לכל ישראלי לשוב ארצה, אבל עושים מה שצריך כדי לשמור על הבריאות", אמר.

בדיקות קורונה בבית החולים ברזילי (צילום: פלאש 90)
בדיקות קורונה בבית החולים ברזילי (צילום: פלאש 90)

נתניהו התייחס בדבריו גם לזעקת העצמאים. "אפשר יהיה לקבל את המענק מגיל 20 ולא מגיל 28", אמר, "עסקים קורסים בכל העולם, בישראל הייתי אומר שהמצב טוב אפילו. הכלכלה שלנו איתנה, ונדאג שתישאר כזו. החשב הכללי של האוצר גייס איגרות חוב למאה שנים. הייתה הסתערות רבתי על איגרות החוב שלנו מצד הגורמים הפיננסיים המובילים בעולם, זו הבעת אמון אדירה".
בסיום הנאום הזהיר ראש הממשלה משאננות: "איננו יכולים לנוח על זרי הדפנה, יש רק אתגר. מבקש להמשיך להקפיד על ההנחיות, לכל אחד יש אחריות עצומה. זו לא פריבילגיה, זו חובה אנושית. מבקש למלא אחר ההנחיה החשובה: אתם נדרשים לקיים את ליל הסדר רק עם המשפחה הגרעינית שנמצאת איתם עכשיו בבית. 

סדר קטן הוא סדר בטוח. נעמוד באתגר הנוכחי, קרני האור יתגברו על הקורונה. אנחנו מתחילים לראות סימנים שאולי אנחנו בדרך להשתלט על המגיפה, אבל אי אפשר לומר זאת בוודאות. עוד מוקדם לברך על המוגמר, אבל אם נתנהג לפי הכללים, יש סיכוי שהפסח יהיה נקודת מפנה".