מבצע החילוץ שצפוי לשבור שיא. מטוס דרימליינר של חברת אל־על המריא אמש מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה במלבורן, אוסטרליה. לאחר חניית ביניים קצרה צפויים לשוב ארצה מחר בשעות הבוקר כ־220 ישראלים השוהים באוסטרליה ובניו זילנד. 

הטיסה, שתימשך 17 שעות ו־40 דקות, עם חניית ביניים לתדלוק בנמל התעופה פרת', תתבצע לסירוגין על ידי שמונה טייסים ו־13 דיילים ודיילות. "זה פרויקט אדיר שיימשך כ־40 שעות ואני מקווה שנשבור את שיא גינס", אמר הקברניט רוני שוב.

גם חברת ישראייר ממשיכה להחזיר את הישראלים הביתה, כאשר אתמול מסר סמנכ"ל השיווק של החברה גיל סתיו כי בימים הקרובים יתבצעו טיסות חילוץ מפרנקפורט, וינה, לונדון ובוקרשט. "בימים האחרונים חלה ירידה במספר טיסות החילוץ, אחרי שהחזרנו לארץ אלפי ישראלים, אבל ייתכן שלקראת הפסח יהיו עוד בקשות ונוציא טיסות נוספות בהתאם", אמר סתיו ל"מעריב".

ג'מבו של אל על  (צילום: סיון פרג')
ג'מבו של אל על (צילום: סיון פרג')


בניגוד לאלפי הישראלים ששבו לבתיהם בשבועות האחרונים, ישנם אחרים שהשלימו תהליך פונדקאות ומנסים ללא הצלחה לשוב ארצה. כך למשל יובל כדורי אלטמאן, שכתב בפייסבוק כי "אנחנו ועוד עשרות זוגות עם ילדים ותינוקות בני יומם תקועים בארה"ב מבלי שנוכל לשוב לישראל.

הביטוחים הרפואיים שלנו עומדים להיגמר, הקורונה מתפשטת פה בקצב מטורף, והערים נסגרות סביבנו". עתירה מנהלית בסוגיה זו הוגשה על ידי עו"ד איריס שינפלד, איילת טסלר, ויקטוריה גלפנד ומיכל עדן, שדורשות להנפיק תעודת מעבר לתינוקות אלו על מנת לאפשר להם ולהוריהם כניסה לישראל.

בתוך כך, עולים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות טוענים כי הרשויות לא מעניקות להם את הסיוע שהם זקוקים לו בתקופה קשה זו. שרה ואליוט וורד, שעלו מאנגליה לפני כשלוש שנים, טוענים כי אף שהם זכאים להלוואה מקרן ההלוואות לעולים, אין שום גורם שמסייע להם במשרד הקליטה והעלייה. "אני וגם בעלי נשלחנו לחל"ת. אנחנו לא מקבלים תשובה ולא יודעים איך נשלם את שכר הדירה שלנו בתחילת השבוע הבא", מספרת שרה.

ממשרד הקליטה נמסר בתגובה: "אנחנו פועלים נחרצות על מנת לעזור לעולים רבים שפונים אלינו. נסייע ככל שנוכל".