דובר צה״ל, תת-אלוף הדי זילברמן, ערך היום (חמישי) תדרוך בנוגע להמשך פעילותו של פיקוד העורף במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, ועדכן לגבי המשך המשימות של החיל במערכה, בהם ייקחו חלק כ-12,000 חיילים ו-3,000 כלי רכב צבאיים. תת אלוף זילברמן אמר כי ״הצבא הולך ומגביר את המעורבות שלו בעורף האזרחי וכבר עכשיו לוקחים חלק יותר מ-12 אלף חיילים בעורף האזרחי והמספרים הללו צפויים להעלות".

אחת המשימות המרכזיות עליהן דובר היא סיוע לעיריית בני ברק, שיבוצע על ידי אוגדה 98 במהלך בימים הקרובים, כאשר מפקד האוגדה, תת אלוף ירון פיקנלמן, ומטה האוגדה, יקבלו אחריות לסיוע לעורף האזרחי בעיר החרדית, במודל דומה לאופן שמחוזות פיקוד העורף פועלים. לטובת משימות הסיוע יקצה הצבא שני גדודים מחטיבות האוגדה.

בנוסף, מפעילים בצה"ל נכון לעכשיו, כשמונה מלוניות לטיפול בחולי קורונה ומבודדים, ולאור הנחיית ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי כל החוזרים מח"ל יגיעו למלוניות, נערכים בצה"ל להגדלת מספר בתי המלון וכוח האדם הנדרש להם.

יחד עם זאת, נאמר כי מספר החולים בצבא הגיעה כמעט לכ-100, ולאחר הערכת מצב שנערכה במטה הכללי, הוחלט בשלב הזה להמשיך את מדיניות עוצר היציאות בבסיסי הלוחמים ובבתי הספר להכשרות, גם לאחר חג הפסח, כאשר ביחידות השונות ימשיכו לפעול במשמרות נפרדות של חיילים וקצינים המחליפות אחת את השנייה. כל זאת, במקביל לסיוע למשטרת ישראל, בפעולת אכיפת הסגר.