עדויות חדשות שפורסמו הערב (חמישי) במהדורת החדשות של ערוץ 12, מעלות חשד כי שר הבריאות, יעקב ליצמן, שאובחן בעצמו כחולה בנגיף הקורונה, הפר את ההנחיות שפרסם המשרד שהוא עצמו ממונה עליו, והלך להתפלל מחוץ לביתו, בניגוד להנחיות.

על פי הדיווחים, השר השתתף בתפילה בביתו של חסיד גור, ביום שבת האחרון ה-28 במרץ, שלושה ימים לאחר שההנחיה של משרד הבריאות, על פיה ״לא יתפלל אדם במקום שאינו מקום מגוריו, אלא אם כן התפילה במקום פתוח״ נכנסה לתוקפה.

מעדויות נוספות של תושבי השכונה החרדית בה גר ליצמו, עזרת תורה בירושלים, עולה חשד כי השר הפר את ההנחיה במספר הזדמנויות נוספות. שכנים של השר סיפרו כי הוא הגיע לתפילת שחרית בבית כנסת הממומקם כ-100 מטר מביתו.

״הוא התפלל יום יום בבית כנסת בית ישראל יחד עם אבא שלי״ מספר צעיר המתגורר בשכונה והוסיף כי ״יכול להיות שהוקשחו הנהלים ושהוא התחיל לחשוש שהוא בעצמו חולה קורונה, אז הוא הפסיק להתפלל. מאוד יכול להיות שהוא נדבק שם והדביק שם. אני מניח שכשר הבריאות הוא לא יספר שהוא היה שם בחקירה, מה שמעלה את הסיכון פה. יש שם אנשים שלא יודעים שהם צריכים להיות בבידוד ואם הם באו איתו במגע ועוד מסתבר שהם נשאים, הם יעבירו את הלאה והלאה והאלה. והנה לנו תחילתה של קטסטרופה בשכונות החרדיות בירושלים״.

מלשכתו של השר ליצמן נמסר כי ״שר הבריאות פעל במשך כל התקופה באחריות מלאה, לפי הנחיות משרד הבריאות בלבד, בתפילה, בפגישות, בפעילות שוטפת בחמ״ל המשרד ובלשכתו. בנוסף, השר עשה כל יום בדיקת חום״.

עוד נמסר כי ״מדובר בהכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי. מתוך אחריות לאומית הקפיד שר הבריאות ליצמן על כל הנחיות משרד הבריאות, ביטל את כל לוחות הזמנים ושיגרת יומו לאורך כל התקופה וסירב לפגוש אנשים שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החרום.  יש לדחות את הניסיונות לערב לחצים פוליטיים בזמן חירום לאומי ועולמי, במטרה להשפיע על המו”מ הפוליטי שמתנהל במקביל״.

בנוסף, הגיב יו״ר יש עתיד יאיר לפיד לדיווחים, ואמר כי ״אם ביבי לא מפטר את ליצמן מתפקידו עוד הערב אין לממשלה הזאת את התוקף המוסרי לנהל את משבר הקורונה״.