משרד הבריאות פרסם הבוקר (שלישי) את הנתונים העדכניים בנוגע להתפשטות המחלה בישראל. מספר החולים המאומתים טיפס ל-9,006 בני אדם, 153 מתוכם במצב קשה, בהם 113 מונשמים. עוד פרסם המשרד כי 7,930 מהחולים מוגדרים במצב קל ו-181 במצב בינוני, וכי 683 חולים החלימו מן המחלה ושוחררו לבתיהם.

בשעות הבוקר דווח על מותו של גבר בן 80 שהיה מאושפז במרכז הרפואי השרון. הקשיש היה מורדם ומונשם במשך מספר שבועות, וסבל ממחלות רקע שונות. בתוך כך, בבית החולים איכילוב עדכנו כי אישה בת 94, שסבלה ממחלות רקע, נפטרה במהלך הלילה, ומבית החולים וולפסון נמסר כי  חולה קורונה בן 90 נפטר במהלך הלילה בבית החולים וולפסון, בו מאושפזים 21 חולים, בהם שניים מונשמים במצב קשה, תשעה במצב בינוני והיתר במצב קל. הקורבן אושפז במצב בקשה לפני כשבוע לאחר שהגיע למחלקה לטיפול בחולי קורונה ממוסד גריאטרי.

מבית החולים נמסר, בהמשך להודעה על פטירתה של יהודית גולדברג צירולניק, הקשישה בת ה-94 שנפטרה מהנגיף, כי היא הייתה דיירת המחלקה הסיעודית בבית האבות בב"ש שהיווה מוקד להתפרצות המחלה וכי היא סבלה ממחלות רקע. 

בתה, דפנה יונג צירולניק, ספדה לאימה בכאב ואמרה:"הייתה אחות ראשית ומייסדת איכילוב. היא הייתה במשען בבאר שבע, כי אני מתגוררת באיזור. היא פונתה ליפו כי לא היו לה סימפטומים. כשהיה צריך לפנות אותה - ביקשתי שיפנו אותה לאיכילוב. החלק הכי קשה שאי אפשר לחבק ללטף לנשק. היא סגרה מעגל. אני לא יודעת מי אשם, לא יודע איך זה התאפשר שהיו כל כך הרבה נדבקים במוסד. 

כשהייתי שם כשהתחיל הקורונה מזמן העובדים לא היו עם מסיכות, אני לא יודעת אם הייתה אז הנחייה אבל כן צריך רגישות. צריך לבדוק איך השתלטה מגיפה על מקום רגיש מאוד, של אוכלוסיה בסיכון. עובדה שזה קרה בעוד בתי אבות, לא רק במשען. כל מדינת ישראל לא הייתה מאורגנת, כל מערכת הבריאות".

יהודית גולדברג צירולניק (צילום: באדיבות המשפחה)
יהודית גולדברג צירולניק (צילום: באדיבות המשפחה)

אתמול הראו נתוני מספר הבריאות על עלייה נוספת במספר הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל, שעלה ל-8,904, בהם 104 מוגדרים במצב קשה. אמש נפטרה מהנגיף אישה בת 74, עם מחלות רקע בביה"ח מעייני הישועה בבני ברק.

בנוסף,  יפה נגר, בת 90, מתה אתמול מהנגיף והייתה הדיירת השביעית מבית האבות משען בבאר שבע שנפטרה מהנגיף. היא הלכה לעולמה במרכז הגריאטרי ביפו, לאחר שעברה לשם מבית האבות, והותירה אחריה ארבעה ילדים ו-12 נכדים.

בתוך כך, הודיע רה"מ על החמרה בנהלים ובסגר החברתי על מנת לצמצם את היקף ההדבקה במהלך חג הפסח. נתניהו, נשא אמש הצהרה לגבי המשך הנהלים להתמודדות עם משבר הקורונה והכריז על איסור אזרחים לצאת מהיישובים שלהם, החל מהיום בשעה 16:00 ועד ליום שישי בשעה 7 בבוקר. במקרה של העיר ירושלים, יחול איסור על יציאה מהמרחב השכונתי. עוד אמר רה״מ כי ״ביום רביעי, לפני ליל הסגר, כל אחד יישאר בביתו משש בערב עד למחרת בבוקר״.

נתוני משרד הבריאות 07.04.2020 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 07.04.2020 (צילום: משרד הבריאות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא אמש הצהרה לגבי המשך הנהלים להתמודדות עם משבר הקורונה, לקראת חג הפסח, והכריז על איסור אזרחים לצאת מהיישובים שלהם, החל ממחר בשעה 16:00 ועד ליום שישי בשעה 7 בבוקר, במקרה של העיר ירושלים, יחול איסור על יציאה מהמרחב השכונתי. עוד אמר רה״מ כי ״ביום רביעי, לפני ליל הסגר, כל אחד יישאר בביתו משש בערב עד למחרת בבוקר״.

 עם זאת, מסתמן כי הסגר יהיה ארוך יותר מהנאמר, ויסתיים רק במוצאי שבת בשעה 20:00. ישיבת הממשלה בנושא, שתוכננה להיערך הלילה, נדחתה לשעה 10:00 בבוקר. הכנסת אישרה תיקון לחוק יסוד אשר יאפשר להגדיל את תקציב המדינה לשנת 2020, בשל משבר הקורונה.

סגן ניצב רועי ולדמן, ראש אגף חקירות במשטרת ישראל, ציין היום (שלישי) בגל"צ כי "כבר היום ב-16:00 לא יוכלו אזרחים לנסוע בין ערים, ומהשעה 14:00 מחר ועד יום חמישי ב-19:00 יהיה עוצר מלא בחברה היהודית. המטרה היא שאנשים יישארו בבתים. מי שיבלה בדרכים ימצא אכיפה משמעותית. אנחנו נתן קנסות".