לקראת ליל סדר מבודד: בצל ההודעה על הסגר שיוחל החל מהיום (שלישי) בשעות הצהריים, במטרה לצמצם את היקף ההדבקה בנגיף הקורונה במהלך חג הפסח, הורגשה הסתערות המונית משעות הבוקר על מרכולים, מכולות, וחנויות פירות וירקות, שהוצפו באזרחים מודאגים שרוצים להצטייד בכמה שיותר מזון לקראת החג. 

התורים במרוכלים עשויים להגיע לעשרות מטרים ואף יותר. "אצטרך להמתין פה לפחות שעה בחוץ, אולי שעתיים, כדי להיכנס בכלל. התורים שהיו עד היום הם רק הקדימון למה שקורה היום", סיפרה אישה כבת 40 שהמתינה בתור, במרחק של 30 מטרים מכניסה למרכול במרכז תל אביב." אין לנו ברירה, חייבים לעשות השלמות לפסח ולסגר שאמרו שיהיה עד יום שבת או אפילו עד יום ראשון", הוסיף וחיזק את דבריה אדם מבוגר שעמד בתור כשהוא עוטה מסיכה. 

היו גם אלו שהביעו את מורת רוחם על ההחלטה על הסגר הממושך. "אני מבין את הצורך לשמור על כך שלאורך חג הפסח לא יהיו מפגשים בין הרבה אנשים, אבל מה שקורה עכשיו גורם לכך שיש צפיפות קשה יותר. הסיבה לכך היא לא כולם שומרים על מרחק של 2 מטר, וזה עלול להיות עוד יותר מסוכן", הוסיף בחור נוסף שהמתין בתור הארוך למרכול. 

קניית מזון לפסח בצל נגיף הקורונה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
קניית מזון לפסח בצל נגיף הקורונה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

התורים הארוכים עשויים להגיע לעתים ממש עד לחניונים, וקצת ההתקדמות איטי מאחר והקונים בתוך המרכולים מילאו את העגלות. "אוגרים כאן מזון כמו לפני מלחמה. התורים פשוט ענקיים, גם בקופות. כולם מקפידים, כל המרכולים, שלא להכניס יותר אנשים ממה שמותר, לכן יש הרבה אנשים מחכים בחוץ. מזל שהיום אין חמסין, אז לפחות לא מתייבשים בשמש", הוסיפה בהשלמה בחורה כבת 30 שהייתה במקום. 

גם בחנויות הירקות ופירות וכן במכולות קטנות יותר ואף באיטליזים, היו תורים ארוכים ואנשים נראו ממתינים על המדרכות זמן ממושך. "רציתי לקנות כמה דברים להשלמה ,כדי לא להמתין בתור למרכול באתי לחנויות הירקות אבל גם כאן צריך להמתין עכשיו", סיפר גבר כבן 50, תושב רמת גן. 

ההערכות הן שהתורים עוד יימשכו על לתחילת הסגר וייתכן גם יוסיפו להתעצם בשעות הצהריים. ברחובות העיר תל אביב וכן ובערים הסמוכות הורגשה תנועת כלי רכב דלילה, וההמולה מורגשת בעיקר באזורים הסמוכים למרכולים ולחנויות המזון. עם זאת, גם מי שניסה לעקוף את תורי הענק ולהזמין משלוח במקום צפוי להיתקל באכזבה. "יש הזמנות ענק למשלוחים, נקווה לעמוד באספקה עוד היום" סיפרו בחנות ירקות ברמת גן.