ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) מאיר בן שבת עידכן היום (שלישי) את יו"ר הכנסת, חה"כ בני גנץ, בתמונת המצב לטיפול במגפת הקורונה, וכן ההיערכות לקראת יום העצמאות ויום הזיכרון. הפגישה התקיימה לבקשת ראש הממשלה נתניהו.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון היום עם השרים באפשרות להטיל סגר כולל בימי הזיכרון והעצמאות ובמהלך חודש הרמדאן. 

אתמול התייחס לנושא יו"ר יד לבנים, אלי בן שם, שאמר בתכנית של ינון מגל ובן כספית ב-103FM כי "הגענו למסקנה שאין ברירה - צריך להטיל סגר. פניתי לפני ארבעה ימים לראש הממשלה ולשר הביטחון וביקשתי לצאת למסע הסברה, כי היו איומים ממשפחות, שהן יגיעו ויתעמתו עם שוטרים".

כזכור, כבר בחודש שעבר החלו דיונים בנושא הסכנה לקיום האירועים בימים הללו בצל המגיפה המתפשטת. יו"ר יד לבנים מסר אז בראיון למעריב כי ""צריך להערך בהתאם. ייתכן וגם המשפחות לא יוכלו להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון, כאשר השיקול המוביל בעניין יהיה שיקול בריאותי בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנו פועלים בשני מישורים, הראשון, שנוכל לקיים את הטקסים כרגיל ונהיה ערוכים במידה ויינתנו האישורים. האפשרות השנייה היא הערכות במידה ומצב הקורונה לא ייאפשר את קיום הטקסים". 

כמו כן, בעקבות הקורונה, בוטל המטס הגדול של חיל האוויר שהיה אמור להתקיים ביום העצמאות, ויתקיים רק מטס הצדעה מצומצם לצוותים הרפואיים, כך הודיעו בדובר צה"ל בתחילת השבוע. 

מצה"ל נמסר כי "יש לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולהימנע מהתקהלויות. במהלך יום העצמאות יועבר מעבר כלי הטיס בשידור חי באמצעי התקשורת. מעבר זה תוכנן מראש כחלק מתוכנית האימונים של הצוות האווירובטי לשנת 2020".

קורונה - שאלות ותשובות