המערך שאמור למנוע גל שני של קורונה בישראל: משרד הבריאות הציג היום (חמישי) את התכנית למניעת גל נוסף של התפשטות נגיף הקורונה בישראל, שתיאלץ את ישראל להיכנס להסגר נוסף - כך פורסם הערב במהדורת המרכזית של ״חדשות 13״.

על פי הפרסום, מטרתו של המערך החדש הוא לבודד ולאתר כל חולה במדינה, כאשר מהרגע שלאדם יש סימפטומים של הנגיף עד שהוא מקבל תוצאות רשמיות של בדיקות מעבדה, אמורות לחלוף 24 שעות בלבד.

בשביל כך, יוקם מערך חקירות אפידימיולוגי מורחב, שמטרתו היא לא רק איתור חולים באמצעים טכנולוגיים, אלא באמצעות תחקירים שיבצעו על ידי אנשי מקצוע במעגלים הקרובים למאובחנים, שיידפקו על דלותיהם של בני משפחה, חברים ושכנים, על מנת לבודד גם אותם.

ההיערכות לתכנית כוללת בין השאר תכנון מוקדים שונים של אותם חוקרים, שיגיעו מפיקוד העורף וארגונים אחרים, ובמקביל עובדים גם על מערך בדיקות שאפתני, שאמור להגיע לכ-30 אלף ביום. מי שעומד בראשו של המערך הוא תת אלוף שפרש לאחרונה מחיל האוויר. בנוסף דווח כי ייקחו בו חלק עובדים של המוסד, השב״כ ויחידות צבאיות שונות.

אם התכנית אכן תצא לפועל, זה יהיה דומה למערכי עבודה שבוצעו בקוריאה הדרומית ובטיוואן, הנחשבות למדינות שהתמודדו עם התפשטות הקורונה בצורה מוצלחת.

בקוריאה הדרומית, כאמור, זוהו נכון לעכשיו כ-10,810 מקרי הדבקות בווירוס, כאשר 256 בני אדם בלבד מתו מהמחלה - נתונים חיוביים ביותר לנוכח כמות האוכלוסייה והקרבה למדינה בה החלה ההתפרצות, סין.  בטיוואן הנתונים אפילו מרשימים עוד יותר, שם אובחנו כ-439 חולים בלבד ורק שישה קורבנות.