משרד הבריאות עדכן הערב (שישי) כי מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-16,436, עם גילויים של 30 מקרי הדבקות חדשים. בנוסף נמסר כי ישנם 78 חולים שמצבם מוגדר קשה, בהם 63 מונשמים, ו-54 שמוגדרים במצב בינוני.

מניין קורבנות הנגיף בארץ עומד על 245 בני אדם, כאשר 10,137 החלימו ממנו ושוחררו מבתי החולים. על פי הנתונים הרשמיים שנמסרו, מספר החולים הפעילים בישראל, להוציא את אלה שהחלימו, ממשיך להיות במגמת ירידה, ועומד על 4,962.

נתוני משרד הבריאות. צילום מסך
נתוני משרד הבריאות. צילום מסך

הנתונים שפרסם משרד הבריאות מעידים על המשך המגמה החיובית בהתמודדות עם מגיפת הקורונה. אמש, פורסם במהדורת המרכזית של ״חדשות 13״ כי המשרד הציג את התכנית למניעת גל נוסף של התפשטות בישראל, בתקווה למנוע מאזרחי המדינה להיכנס להסגר נוסף.

על פי הפרסום, מטרתו של המערך החדש הוא לבודד ולאתר כל חולה במדינה, כאשר מהרגע שלאדם יש סימפטומים של הנגיף עד שהוא מקבל תוצאות רשמיות של בדיקות מעבדה, אמורות לחלוף 24 שעות בלבד.

בשביל כך, יוקם מערך חקירות אפידימיולוגי מורחב, שמטרתו היא לא רק איתור חולים באמצעים טכנולוגיים, אלא באמצעות תחקירים שיבצעו על ידי אנשי מקצוע במעגלים הקרובים למאובחנים, שיידפקו על דלותיהם של בני משפחה, חברים ושכנים, על מנת לבודד גם אותם.