לאחר כחודשיים וחצי של סגירה וימים ארוכים של מאבקים ומחאות, המסעדות, בתי הקפה והברים ייפתחו מחר לישיבת לקוחות, על פי תקנות "התו הסגול" שגובש על ידי משרדי הבריאות והכלכלה.

מה שהיה לפני משבר הקורונה, כבר לא יהיה לפחות בחודשים הקרובים. יישמר ריחוק של כמטר וחצי בין השולחנות, יוצבו יותר שולחנות בשטחים הציבוריים, יוגשו תפריטים חד פעמים ותהיה הקפדה על שמירת כללי ההגיינה והחיטוי המיוחדים שנקבעו.

מסעדנים ובעלי בתי קפה, שעסקו בימים האחרונים בהכנות קדחתניות לקראת פתיחת העסקים לישיבה, מעריכים שלפחות בתקופה הקרובה תהיה תפוסה גבוהה במרבית המקומות, אבל המבחן הגדול יהיה בעוד כחודש, לאחר הגל הראשון של לקוחות שהתגעגעו לישיבה בבית הקפה והמסעדה.

נערכים לפתיחת המסעדות (צילום: אבשלום ששוני)
נערכים לפתיחת המסעדות (צילום: אבשלום ששוני)

"ההתרגשות רבה והתחושה היא כמו של לידה מחדש", סיפרו האחים שרון ושי שלומי, הבעלים של מסעדות "המיט-בר" בשדרות ח"ן בתל אביב וברוב הסדנאות בהרצליה פיתוח ושל הבר הצמוד למסעדה בתל אביב, שגם הוא ייפתח לראשונה לישיבת לקוחות.

"הלקוחות מאוד מפרגנים ועוד לפני הפתיחה מתעניינם. אין תחליף לחוויית הישיבה", ציין שרון שלומי – "קיבלנו סיוע מעיריית תל אביב, להציב שולחנות גם בשדרות ח"ן על הדשא, בגלל הצורך לשמור על ריחוק בין השולחנות".

להערכתו, המבחן הגדול יהי בעוד כחודש. "מצד אחד, אין תיירות לארץ, אבל מצד שני, יהיו ישראלים רבים שירצו לפצות את עצמם על ביטול הנסיעות לחו"ל, בישיבה לעיתים תכופות יותר במסעדות. ה'בייס' שלנו הוא הקהל הישראלי והתיירים הם הבונוס".

מסעדת ד''ר שקשוקה מתכוננת לפתיחה (צילום: אבשלום ששוני)
מסעדת ד''ר שקשוקה מתכוננת לפתיחה (צילום: אבשלום ששוני)

גם בקפה שקד שבשכונת רמת חן ברמת גן הושלמה ההיערכות לקראת פתיחת המקום לישיבת לקוחות. "אנשים מתרגשים ומתקשרים לוודא שפותחים לישיבה. הרבה מתקשרים ומבקשים להזמין מקומות מראש, אבל אנחנו לא מקבלים הזמנות מראש", ציין עוד שקד – "סיימנו את ההכנות האחרונות וצוות עובדים מתוגבר יהיה מהבוקר כדי לתת שירות מהיר ללקוחות".

שקד ציין עוד, כי גם ההיערכות בהצבת השולחנות  תהיה שונה. "נציב פחות שולחנות בתוך חלל בית הקפה ויהיו יותר שולחנות בשטחים הפתוחים במרחב הציבורי", הוא הסביר – "נפעל בקפדנות על פי הנחיות 'התו הסגול'. ההתרגשות גדולה".

גם בבתי המלון נשלמת ההיערכות לקראת הפתיחה. רשת המלונות של קבוצת האחים נקש תפתח ארבעה מחמשת בתי המלון: הרברט סמואל במגדל האופרה הנושק לטיילת בתל אביב, אוקיאנוס בהרצליה, מילוס בים המלח וסטאי בגליל העליון. בהמשך צפוי להיפתח גם מלון הריף באילת.

חיטוי מלון דן פנורמה (צילום: באדיבות דן פנורמה ת''א)
חיטוי מלון דן פנורמה (צילום: באדיבות דן פנורמה ת''א)

תמהיל הלקוחות בבתי המלון צפוי להשתנות. "היינו מבוססים ברוב המלונות על תיירים מחו"ל, אבל בגלל שאין תיירות לארץ, אנחנו פונים לקהל הישראלי", הסבירו ברשת – "ישראלים רבים שלא ייצאו לחו"ל יעדיפו לנפוש לפחות בארץ".

במלונות הרברט סמואל ואוקיאנוס המחיר לחדר ללילה לזוג, בתוספת ארוחת בוקר יעמוד על 990 שקל. "יצאנו במבצע הנחה של 13% לאנשי כוחות ההצלה ועד חודש יולי המחירים יהיו זולים ב-20% לעומת אותה תקופה לפני שנה", ציינו עוד ברשת.

אתמול הושלמה ההיערכות לפתיחת המלונות על פי תקנות ה"תו הסגול" שכללו חיטוי יסודי וקבלת האורחים על פי הנהלים החדשים, הכוללים גם מדידת חום בכניסה למלון.

בתוך כך, ברשות הכנרת נאלצו אתמול לסגור לסירוגין את חופי בנון, צינברי ואמנון, עקב עומס מבקרים. גם לאורך כביש 90 שממזרח לכנרת היו עומסי תנועה כבדים. באיגוד ערים כנרת ציינו,כי מתחילת השבוע הגיעו ל-15 חופי האיגוד כ-55 אלף נופשים.