לאחרונה החלה מדינת ישראל לחזור לשגרה חדשה בצל נגיף הקורונה, אך בשבוע שעבר חלה עליה דרמטית במספר החולים. בתיכון "הגימנסיה העברית" בירושלים למעלה מ-100 תלמידים ואנשי צוות אובחנו כחולים בנגיף, מהחקירה האפידמיולוגית עולה כי התלמידים ככל הנראה לא שמרו על כללי המרחק ולא עטו מסכות. אסי בן גיא, אבא לתלמיד מהגימנסיה בירושלים שנמצא בבידוד, התייחס הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM לעלייה בשיעור התחלואה וטען כי לא צריך להאשים את בתי הספר בשל הקושי ליישם את ההנחיות: "קשה מאוד לקיים את כל הנהלים של משרד הבריאות בהיבט של בתי ספר עם השני מטרים והמסכות. מי שנותן את ההנחיות צריך להיות יותר מציאותי".

יוכפז: מה שלום הבן שלך?
"שלומו בסדר גמור, הוא בבידוד מלא, מרגיש טוב, מקווים שנגמרו עם זה מהר".

יוכפז: מתי התחיל להרגיש לא טוב?
"הוא למעשה לא הרגיש שמשהו לא בסדר, ברגע שהיה את הגילוי של המקרה השני בגימנסיה ניגשנו ביום חמישי למתחם לבצע בדיקה. ביום שישי, רבע שעה לפני כניסת השבת, קיבלנו טלפון מאחת הרופאות שאמרה שהוא מאומת כנושא את הנגיף. הסבירו לנו שאנחנו נכנסים לבידוד של 14 יום וצריך להקפיד איתו בהיבט שהוא צריך להיות בחדר לבד ובשירותים לבד".

דוידוב: כולם בבידוד?
"כרגע כל בני המשפחה בבידוד. אתמול ביצענו בדיקה לכלל בני המשפחה, ממתינים לקבל את התוצאות".

יוכפז: יש תשובות?
"לשאר המשפחה אין, לשגב יש".

יוכפז: הוא מבין או אתם יודעים איך התרחשה ההדבקה?
"ההדבקה זה דבר שלדעתי היה צפוי, הייתה התרופפות מסוימת. קשה מאוד לקיים את כל הנהלים של משרד הבריאות בהיבט של בתי ספר עם השני מטר והמסכות. צריך לזכור ששבוע שעבר היה שרב כבד והייתה הנחיה להוריד את המסכות".

יוכפז: זה מה שגרם להדבקה?
"קל לעשות עליהום על בית הספר או בכלל על בתי הספר. אני חושב שלהאשים את בתי הספר זה הדבר האחרון שצריך לעשות. מי שנותן את ההנחיות צריך להיות יותר מציאותי, קשה ליישם את רוב ההנחיות שניתנו. גם הנושא של השני מטרים זה לא דבר שניתן ליישם בבית ספר. מי שמכיר כיתות יודע שגודל של כיתה לא כזה גדול, מדברים על 30 פלוס תלמידים, איך אפשר לשמור על שני מטר?"

דוידוב: משרד הבריאות נתן הוראות סותרות, אולי דווקא ההנחיה להוריד מסכות הביאה להתפרצות?
"צריך לקחת בחשבון שני דברים. קודם כל, הילדים האלה לא נפגשו קרוב לחודשיים, מטבע הדברים הם התחבקו, גם לא בשטח בית הספר. הדברים לאו דווקא קרו בשטח בית הספר, ההתקהלויות לא היו רק בשטח בית הספר, זה יכול לקרות גם בחוף הים, במסעדות, בקניון, בבתי כנסת, בכל מקום. זה תפס אותנו כרגע בגימנסיה, נכון, אבל לבוא ולטעון שנהלים כאלו או אחרים לא יושמו? צריך להבין גם מה היו ההנחיות".

יוכפז: היה אפשר לפעול אחרת מבחינת מקבלי ההחלטות?
"הדעה שלי הייתה שלא צריך לפתוח את בתי הספר אבל זו הדעה האישית שלי. אני חושב שהיה אפשר לסיים את שנת הלימוד ולפתוח ב-1 לספטמבר. לא יקרה שום דבר אם לא יחזרו, הרי בלאו הכי מסיימים ב-20 ליוני. זאת הייתה החלטה של מי שקבע ואנחנו פועלים לפי ההנחיות ושלחנו את הילדים. אני אבא לארבעה ילדים, הילדים שלי סיימו את מסגרות בתי הספר. הם לא יחזרו עד הראשון לספטמבר".

דוידוב: לא תשלח אותם?
"לא נשלח אותם, אין לי סיבה לשלוח את הילדים. הסיטואציה שבה אנחנו נמצאים כרגע היא שאני צריך לשבת בבית שבועיים, ישבתי כמעט חודשיים בבית. נשמע לי לא הגיוני שאני אקח את הסיכון הזה שמחר אשלח את הילדים עוד פעם וחלילה יהיה עוד מקרה הידבקות, אני מעדיף לחסוך ממני את הדבר הזה ושישבו בבית".

דוידוב: אתה לא עובד לא יוצא, זה מעגל.
"כרגע אני לא יוצא מהבית, אני בהסגר ואסור לי לצאת".