התפשטות נגיף הקורונה במערכת החינוך: מנתונים שהתפרסמו היום (ראשון) עולה כי מאז אתמול נרשמו 44 מקרים חדשים של קורונה במערכת החינוך, כמחצית מהם מתיכון הגמנסיה בירושלים. בכאן 11 דיווחו כי כל צוות ההוראה ותלמידי הבית ספר נכנסו לבידוד.

הנתונים המעודכנים מהגימנסיה בבירה מלמדים כי עד כה נרשמו 138 מקרי הידבקות (עלייה של 16 מאתמול) - בתוכם 116 תלמידים, 18 מאנשי הצוות החינוכי, וכן ארבעה הורים לילדים מבית הספר.

כ-180 תלמידי בית הספר "הרטמן" בירושלים ו-15 מורים הוכנסו לבידוד לאחר שמורה מה"גימנסיה" אומת כחולה קורונה והתברר שהוא מלמד גם ב"הרטמן", כך סיפר עמנואל זילברמן, ראש אגף חינוך עברי בעיריית ירושלים, ליומן הצהרים ברדיו 90FM.

דגימות קורונה לתלמידי ומורי גימנסיה רחביה (צילום: לאומית שירותי בריאות)
דגימות קורונה לתלמידי ומורי גימנסיה רחביה (צילום: לאומית שירותי בריאות)

זילברמן אמר כי "יש לנו אמא אחת של תלמיד מהגימנסיה שנדבקה. קיבלנו הודעה על מורה שנדבק ומלמד בבית ספר אחר. מדובר על בית ספר 'הרטמן', שבו ייכנסו כיתות י'-י"א לבידוד. מדובר על 180 תלמידים. אנחנו מקבלים תשובות וברגע שיש מידע מאומת אנחנו מעדכנים את בתי הספר".

הוא הסביר כי "אנחנו נמצאים בתוך אירוע שאנחנו לא יודעים אם ואיך הוא ייגמר. אנחנו רואים הורים שנזהרים עם הילדים שלהם, גם עם המבוגרים, בבתי הספר בעיר. יש לנו בתי ספר, כמו 'פולה בן גוריון', שבו הורים אמרו שבגלל הקרבה לגימנסיה הם מעדיפים לא לשלוח את התלמידים לבית ספר. אנחנו מבינים אותם".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים ממשיכה לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ושרי הממשלה. מינהל החינוך מקיים קשר ישיר ורציף עם אנשי הצוות החינוכי ועם נציגי ועד ההורים, עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות ונמצא עם אצבע על הדופק בנוגע למצב. בשלב זה רק הלימודים ב'גימנסיה' עברו ללמידה מהבית. ההנחיה כי אין חובת הגעה ללימודים עדיין תקפה".

בתוך כך, בבית הספר המסורתי "זלמן ארן" בעיר דיווחו על תלמידת כתה ה' שנדבקה בנגיף, בבית הספר לאומנויות נמצאה תלמידת שכבת י"א כחיובית לנגיף. נכון לשעה זו לא ברור האם שני בתי הספר יסגרו ומי מהתלמידים יידרשו להיכנס לבידוד. כמו כן, גם בדרום נכנסו כ-150 תלמידים ואנשי צוותי הוראה מתיכון בבאר שבע לבידוד, בחשד שנחשפו לחולת קורונה. זאת, לאחר שאחת התלמידות משכבה ז' בבית הספר סיפרה כי אמה נמצאה חיובית לנגיף. 

"השמועות עוברות מפה לאוזן, הפכו אותנו למעין מוקצה"
אופיר, תלמידת כיתה י"ב בבית הספר הגימנסיה העברית בירושלים, שוחחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, וסיפרה על הקשיים שהיא חווה מאז הכניסה הקולקטיבית לבידוד, ואף שיתפה בהלך הרוח והתחושה בקרב תלמידי המוסד הלימודי.

מה התחושה?
"תחושה של לחץ וחוסר ודאות. אנחנו לא יודעים מי מהחברים שלנו באמת חולה. לא לכולם יש תוצאות של הבדיקה עדיין ואנחנו נורא בלחץ".

אין לכם קבוצת וואטסאפ שכבתית בה מעדכנים?
"בוודאי שיש. מעבירים לנו עדכונים. אבל עדיין, מנסים כל כך לשמור על דיסקרטיות של התלמידים החולים, שמודיעים אך ורק למי שצריך להיות בבידוד. זה מכניס ללחץ וגורם לתחושה לא נעימה".

אתם יודעים איזה מורים חולים?
"אנחנו יודעים, אבל לא מהנהלת בית הספר אלא משמועה שעוברת מפה לאוזן".

אחד המורים שלך חולים?
"לא".

וחבר או חברה?
"גם לא".

בבית הספר המתחרה ליד"ה מסתלבטים עליכם עכשיו?
"עשו מאיתנו סוג של 'מוקצה'. כאילו אסור להתקרב אלינו. באים אלינו בהאשמות שלפי דעתי הן לא נכונות בכלל. אף אחד בסופו של דבר לא רוצה להיות מקור הדבקה או לחלות בזה, זה לא דבר נעים. נאמר לשתי האחיות הקטנות שלי, שלומדות בבית ספר אחר בעיר, לא להגיע לבית הספר. ולאמא שלי שעובדת בבית חולים הדסה אמרו לא להגיע לעבודה".

התלמידים בגימנסיה רחביה מגיעים מכל העיר נכון?
"מכל העיר. זה כבר לא כמו שהיה פעם. יש לנו תלמידים בתנועת הצופים וחלק מהתלמידים מסתובבים עם ילדים מבתי ספר אחרים. לכולנו יש מעגל חברים שמורכב מכל בתי הספר בעיר".

את כרגע בבידוד?
"אני כרגע בבידוד בהתאם להנחיית משרד הבריאות".

את גרה עם ההורים, האחים והאחיות, יושבת בחדר ומדברת איתנו?
"אח שלי גם נמצא בבידוד כי הוא לומד בכיתה י' בגימנסיה. שנינו בבידוד עד שיודיעו לנו אחרת. אנו צריכים להיות בבידוד עד ל-9.6".