ישיבת קבינט הקורונה שהתכנס היום (ראשון) כדי לדון באפשרות להטיל הגבלות חדשות בעקבות העלייה החדה בתחלואה בנגיף הקורונה, הסתיימה ללא החלטות. הקבינט צפוי להתכנס שוב מחר. מלשכת רה"מ נמסר כי "נתניהו הנחה לקצר את הזמן מרגע הפנייה לקבלת בדיקה ועד להעברת תוצאותיה ל-12 שעות, ולצמצם את זמן החקירה האפידמיולוגית מרגע איתור החולה ועד הכנסת כל המגעים שלו לבידוד ל-48 שעות".

בדיון הועלתה האפשרות לצמצם את העבודה במגזר הציבורי ל-30% עבודה מהבית, והשרים דנו בהגברת האכיפה. מחר ימשיכו את הדיון בנושא צמצום התקהלויות.

השרים שהשתתפו בדיון דנו בשינוי של חלק מהמגבלות. במסגרת זו, דן הקבינט בהגבלת ההתקהלויות, צמצום מספר המשתתפים באירועים גדולים, כמו חתונות, איסור על קיום מחנות קיץ בחופש הגדול, המלצה לחזור לעבודה מהבית והגבלת מספר המתרחצים בחופים.

בנוסף דן הקבינט בקיום המבחנים באוניברסיטאות מרחוק, זאת בעקבות בקשות של מאות סטודנטים ונוכח העלייה במספר הנדבקים. מי שהעלו את הנושא לדיון בוועדה היו שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר להשכלה גבוהה זאב אלקין.

במהלך הדיון דרשו במשרד הבריאות להחזיר את מערכת החינוך לפעילות בקפסולות של 15 תלמידים, אך שר החינוך יואב גלנט הביע התנגדות לכך. עוד דרשו במשרדו של אדלשטיין להגביל את מספר המשתתפים בתפילות ובאירועים חברתיים ל-19 איש ולהגביל את מניין המשתתפים בחתונות ל-50. שר הפנים אריה דרעי ושר התיירות אסף זמיר התנגדו לכך.

רופאים הזהירו: "אנחנו על סף איבוד שליטה" 

הבוקר פנו רופאי מחלות זיהומיות בבתי חולים במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי,  וטענו כי מגפת הקורונה בישראל על סף איבוד שליטה לאור העלייה במספר הנדבקים: "אם לא נפעל כבר בתחילת השבוע - נאחר את הרכבת".

בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: אמיר כהן, רויטרס)
בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: אמיר כהן, רויטרס)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום בפתח ישיבת הממשלה כי "נאשר היום בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות והגברת האכיפה". כמו כן, בעקבות העלייה בתחלואה, השרים יולי אדלשטיין וזאב אלקין החליטו להביא לאישור קבינט הקורונה היום החלטה לקיום מבחנים באוניברסיטאות מרחוק.

הרופאים כתבו כי "בשבועיים האחרונים יש עלייה בנספר הנדבקים היומי, בגיל הנדבקים ובגיל המתאשפזים. מחלקות הקורונה חזרו ונפתחו בבתי חולים רבים והן כבר מלאות בחולים בינוניים, קשים ואף מונשמים.  הפעם - כאשר בית החולים בפעילות מלאה והמחלקות הפנימיות בתפוסה גבוהה כולל המסדרונות". 

עוד נכתב, כי "כמות החולים הקשים והמונשמים קטנה יחסית, אולם תמונה זו נזילה משום שמספר הנדבקים הבסיסי גבוה מאוד וכל עליה בקצב ההידבקות עלולה להסתיים בנקודת אל חזור, ממנה לא יהיה ניתן למנוע הדבקה המונית ועומסים של חולים. תמונה זו עלוללה להביא למצב של אובדן שליטה  כפי שקרה במדינות אחרות. היכולת לקטוע את שרשרות ההדבקה ולמנוע תחלואה המונית מותנה בזמן תגובה מהיר".