משרד הבריאות שינה היום (רביעי) את ההנחיות לאישור בדיקות להידבקות בנגיף הקורונה, והורה לקופות החולים שלא לבדוק אנשים שאינם סובלים מתסמינים - אלא אם שהו בבית עם חולה מאומת או שהינם משתייכים לאוכלוסייה בסיכון. השינוי בהנחיות מגיע למרות הבשורה שעליה הכריז שר הבריאות יולי אדלשטיין עם כניסתו לתפקיד, שלפיה כל מי שמעוניין יוכל לבצע בדיקת קורונה.

על פי מסמך שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי, הבדיקות יינתנו מעתה לאנשים הסובלים מתסמינים ברורים של המחלה, לחסרי תסמינים קליניים שהם בני בית של חולה מאומת, או לעובדים במוסד מסגרת טיפולית עם שיעור גבוה של אוכלוסייה בסיכון, כגון בית אבות או מוסד סיעודי. אם אדם חוזר למוסד ממנו יצא, הוא ייבדק רק אם אושפז במוסד רפואי טרם חזרתו.

כמו כן, יתבצעו בדיקות מיוחדות באישור משרד הבריאות לאוכלוסיות בעלות נגישות נמוכה לשירותי רפואה שיש חשד שנמצאים בסיכון לתחלואה, למשל עקב תנאי צפיפות. "יש להדגיש כי אין צורך לקחת בדיקה למבודדים שאינם עונים על אחד מהקריטריונים, אלא אם פיתחו תסמינים", הדגישה סדצקי.

יולי אדלשטיין, סיגל סדצקי (צילום: פלאש 90)
יולי אדלשטיין, סיגל סדצקי (צילום: פלאש 90)

הבכירה הוסיפה כי הרופאים המטפלים יוכלו להעניק בדיקות מעבר להתוויות שנכתבו במקרים מיוחדים לשיקול דעתם או לשיקול הקופה המבטחת על פי הקצאה יומית של 5,000 בדיקות - 2,500 בכללית, 1,250 במכבי, 750 במאוחדת ו-500 בלאומית.