ועדת הקורונה של הכנסת התכנסה היום (שלישי) ואישרה את פתיחתן המחודשת של המסעדות שנסגרו הבוקר ב-05:00. הוועדה ביטלה את סגירת המסעדות, החריגה אותן והחזירה את המצב לקדמותו, לפיו המסעדות יוכלו לאפשר 20 סועדים בתוך המסעדה ו-30 בחוץ. עוד בטרם התקבלה ההחלטה בכנסת, המסעדות ובתי הקפה בארץ נפתחו למרות האיסור והציבור לא היסס להיכנס.

"רק אתמול קניתי סחורה באלפי שקלים והעובדים הגיעו לעבודה. אי אפשר לשגע את כולם", הסביר בעל בית קפה ותיק ברמת גן שהיה מלא בלקוחות שישבו בחוץ.

מסעדות פתוחות בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מסעדות פתוחות בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בעל בית קפה נוסף סיפר: "יש גם היגיון. אם היינו סוגרים מהבוקר – היו נגרמים לנו נזקים כלכליים כבדים, אחרי שקנינו סחורה ואמרנו אמש לעובדים להגיע".

בענף המסעדנות מרוצים מההסדר המאפשר את המשך הפתיחה לישיבת לקוחות. "כבר נערכנו להוצאת עוד עשרות שולחנות למדרכות", הסביר עובד בבית קפה נוסף – "אני מקווה שיפסיקו עם חוסר הוודאות ונוכל לעבוד ולהתפרנס וגם הלקוחות יוכלו להתאוורר. זה טוב לכולם".

מסעדה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מסעדה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

עם זאת, היו שראו את הקושי לקראת החורף. "עכשיו אפשר לשבת בחוץ, גם אם חם. מציבים מאווררים, אבל מה יהיה בחורף? שמשיות לא יספיקו בימים של גשם וקור", אמר אחד מבעלי בית הקפה שלא חיכו להחלטה והוסיף: "הענף הזה מגלגל הרבה כסף ומפרנס עשרות אלפים, לא רק מלצרים וטבחים, גם ספקים. יש כאן שרשרת שלמה שמתפרנסת וטוב שההיגיון מנצח".

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות אמר לאחר החלטת וועדת הקורונה, כי "ביטול צו הסגירה למסעדות הבוקר בוועדת הקורונה, הוא הצעד המתבקש לנוכח ההחלטות ההזויות של ממשלת ישראל. אנחנו רוצים להודות ליו״ר הוועדה חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, שפעלה על פי צו מצפונה ולא על פי תכתיבים מנותקים מהמציאות של ממשלת ישראל, ולמען בטחונם הבריאותי והכלכלי של אזרחי ישראל. ממשלת ישראל צריכה להתעשת ולאמץ את המתווה אותו היא קבעה למלונות גם למסעדות. הושבה בחלל הפנימי בהיקף של 35% והושבה בחלל החיצוני על פי כללי התו הסגול ולפי השטח החיצוני של כל מסעדה".

מסעדות בתקופת הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
מסעדות בתקופת הקורונה (צילום: אבשלום ששוני)