מרכיב צוות: על פי דיווח של כתב חדשות 13 נדב אייל, שהתפרסם היום (שני), פרופ' רוני גמזו, הפרויקטור הלאומי, גיבש את רשימת אנשי המקצוע שתרכיב את קבינט הקורונה המקצועי. בין בעלי התפקידים ניתן למצוא את עמית הופרא ממכון גרנטר, פרופ' רן בליצר, פרופ' זאב רוטשטיין, פרופ' ברבש, פרופ' חגי לוין, פרופ' אפק, ועוד. 

כזכור, פרופ' ברבש היה המועמד הקודם לתפקיד שעתה ממלא פרופ' גמזו. ברבש כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות וכן כמנהל המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. כאמור, ברבש ויתר על המינוי, זאת לאחר שהביע חשש בנוגע להיקף סמכויותיו כמנהל הממונה על המשבר, וכן מקיומם של למאבקים מול גורמים במשרד הבריאות. 

פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
פרופ' גבי ברבש (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

בין השמות הבולטים ומי שכבר השתפשף לא מעט בעיסוקים מקצועיים הקשורים בבלימת התפשטות נגיף הקורונה, ניתן למצוא את פרופ' בליצר שימש כיועץ לראש הממשלה בנימין נתניהו לטיפול במגיפה, והתראיין כתוצאה מכך רבות לכלי התקשורת. כמו כן, בליצר נמנה עם סגל המחלקה לבריאות הציבור ואפידמיולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב כמרכז תחום בתוכנית ה-MPH.

מינוי נוסף הוא פרופ' שוקי שמר, המכהן כעת כיו"ר אסותא מרכזים רפואיים. שמר כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, והקים את ועדת הסכל הלאומית הראשונה, המיועדת להרחבת סל שירותי הבריאות. בעת האחרונה, הוא העניק ראיונות רבים בכלי התקשורת, ואמר כי יש לפעול למען איתור וקטיעת שרשראות הדבקה, ולנסות להימנע ככל הניתן מסגר שללי. 

פרופ' שוקי שמר  (צילום: אמיר טואג)
פרופ' שוקי שמר (צילום: אמיר טואג)

לצד שמר נמצא מנכ"ל המרכזי הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין. הוא משמש כעת כפרופסור חבר קליני באוניברסיטת תל אביב ומכהן גם כיו"ר סל התרופות. כמו כן, בעבר כיהן כמנהל הכללי של המרכז הרפואי בתל השומר. רוטשטיין התראיין מספר פעמים ודחה את הטענות לקיומו של הגל השני של הקורונה, וטען כי משרד הבריאות לא פעל כשורה בהיבטים של רתימת הציבור למאבק בהתפשטות הנגיף. 

זאב רוטשטיין (צילום: סיוון פרג')
זאב רוטשטיין (צילום: סיוון פרג')

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא, ומי שמכהן כמנהל בית החולים הכללי בפועל, הוא מינוי נוסף של פרופ' גמזו'. אפק אחראי על הרופאים והסגל האקדמי, ומנהל המחלקה למינהל רפואי. אפק משמש כפרופ' מן המניין לבריאות הציבור וראש תוכנית הוראת הרפואה באנגלית. כמו כן, הוא חבר ההנהלה האקדמית של הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב ופרופ' נלווה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניקוסיה בקפריסין. פרופ' אפק משמש גם כיו"ר המועצה הלאומית לרפואה משפטית ולפתולוגיה במשרד הבריאות. 

מינוי נוסף מתוך העולם האקדמי הוא פרופ' חגי לוין, שממלא תפקיד מרצה בכיר בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. לוין התבטא רבות בתקשורת סביב פרשת הענקת האישורים הפרטניים של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' גרוטו וכן במהלך שביתות ואירועי מחאה של צוותי הרפואה בתקופה האחרונה. 

ד''ר חגי לוין (צילום: האוניברסיטה העברית)
ד''ר חגי לוין (צילום: האוניברסיטה העברית)