פירות המאבק: ראש הממשלה והשרים החליטו היום (ראשון) על חזרה לשגרה בעולם ההופעות והתרבות, והחליטו על חזרה מידית לשגרה בהתאם להנחיות. בפגישה שהתקיימה מוקדם יותר היום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר, לצד נציגים מענף התרבות, הוחלט כי מופעי התרבות ייפתחו באופן מיידי במתווה של קפסולות בשטחים פתוחים. 

המתווה, שהתגבש בחודשים האחרונים, מאפשר כניסה למופעים שייערכו באוויר הפתוח, במתחמים המחלוקים לעד 20 איש בכל קפסולה. כל מתחם הופעה כזה, יאושר באופן פרטני על ידי משרד הבריאות, ובשבועות הקרובים צפויים לאשר גם מתווה למופעים בחללים סגורים. 

אורנה בנאי בהפגנת הדגלים השחורים, קרדיט: דוברות המחאה

נתניהו בירך על ההתקדמות ואמר: "פגשתי עכשיו ביחד עם שר התרבות, שר הבריאות ושר האוצר עם נציגים של ציבור האומנים והמפיקים. קיבלנו החלטה לפתוח את ההופעות בחללים פתוחים, תחת קפסולות במסגרת מאוד מבוקרת. במקביל, לבדוק את האפשרות של פתיחת ההופעות בחללים סגורים תחת תכנית ה"רמזור" של פרופ' גמזו, הוא יגיש לנו אותה בשבועות הקרובים. בינתיים אנחנו רוצים מיד לזוז עם הופעות במרחב הציבורי הפתוח. זו בשורה חשובה והיא כמובן תתן גם עידוד לא רק לאומני ישראל אלא גם לאזרחי ישראל".

הפגנת עובדי תעשיית התרבות  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנת עובדי תעשיית התרבות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גם שר התרבות, חילי טרופר, אמר: "אני שמח מאוד שעולם התרבות חוזר לחיים. רה''מ, שר האוצר, שר הבריאות ואנוכי קיימנו מפגש חשוב עם אמנים, וסוכם שבאופן מיידי יוכלו לחזור המופעים בחללים הפתוחים. כבר בשבועות הקרובים יוגש מתווה שיאפשר גם חזרה בחללים הסגורים.  עולם התרבות הוא עולם חשוב. זו גם בשורה לפרנסה של עשרות אלפי אנשים שמטה לחמם נשבר, וזו גם בשורה חשובה למיליוני ישראלים בימים קשים שיוכלו לחזור ולצרוך תרבות".

כזכור, במהלך השבועות האחרונים התקיימו מחאות של אנשי התעשייה ונשמעה ביקורת חריפה במיוחד כלפי הממשלה מצד גורמים בענף האירועים והתרבות, שטענו כי הם נותרו מאחור בעוד מגזרים אחרים החלו להיפתח באופן הדרגתי. בימים האחרונים אף נשמעו בכירים במחאה, כי התריעו כי הענף ייפתח גם בניגוד להנחיות.