שר הבריאות יולי אדלשטיין חנך היום (רביעי) את מרכז השליטה (משל"ט) החדש של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה. בחנוכת המשל"ט השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, וראש תכנית "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו. "כל המאמץ נעשה על מנת להיאבק בתופעה שאנחנו אפילו לא יודעים להגדיר. מתמודדים מול הבלתי נודע", אמר אדלשטיין, "אחת המשימות החשובות שלנו במשל"ט, היא להעביר לציבור את התחושה שכולנו שותפים במאבק הזה. בדברים הבסיסיים, כמו שמירת מרחק, מסכות והגיינה".

נוכח הביקורת מצד חברי ממשלה מוקדם יותר, מתייצב רה"מ בנימין נתניהו לצדו של פרופ' גמזו. מסביבת רה"מ נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו שמינה את פרופ' רוני גמזו לתפקיד פרוייקטור הקורונה ומעריך את עבודתו המסורה, עובד איתו בשיתוף פעולה יומיומי, וקורא לכולם לעשות זאת".

הוא הוסיף: "אני מבקש להעביר גם לעמיתיי, נבחרי הציבור, שאנחנו עושים את המקסימום, מבחינה בריאותית, עם כל השיקולים, כולל אלה של הכלכלה והמשק. אני מבקש מחבריי לא לנסות לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור". לדבריו, כשההחלטות מגיעות ממשרד הבריאות הן המיטביות, והתקבלו על ידי המומחים הטובים ביותר שיש למדינת ישראל להציע.

יולי אדלשטיין (צילום: משרד הבריאות)
יולי אדלשטיין (צילום: משרד הבריאות)

"אנחנו לא מתחשבים רק במשק, אלא גם בחגי תשרי, ולכן עושים את המיטב כדי שנוכל כמו כל שנה, לשמוע קול שופר, להתפלל. מתחשבים, אבל מצפים, גם מראשי רשויות ורבנים, לפזר את בתי הכנסת, כדי למנוע תחלואה", הדגיש השר אדלשטיין, "עם כל הצער שבדבר, אחריות לאומיות אומרת שהשנה זו לא השנה לטוס לאומן לקברו של ר' נחמן מברסלב. השנה האחריות היא לא להתכנס לארוחות גדולות בשולחן החג, אלא להתאפק".

פרופ' חזי לוי (צילום: משרד הבריאות)
פרופ' חזי לוי (צילום: משרד הבריאות)

בהמשך הטקס, פרויקטור הקורונה הגיב לביקורת הרבה המוטחת עליו: "מזכיר למקבלי ההחלטות - לקחנו את הדרך המסובכת, היא לא תמיד הפופולרית. אזרחי המדינה וגם החברים בממשלה והפוליטיקאים לא מבינים מה אנחנו עושים כאן ובאיזו דרך בחרנו".