קבינט הקורונה האזרחי התכנס היום (רביעי) במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שבת"א. מזכיר הקבינט, עו"ד מאיר רובין, אמר בתחילת הדיון: "מצב התחלואה חמור, ישנם מעל 70 חולים קשים מדי יממה".

עו"ד רובין התייחס בדבריו גם לפתיחת שנת הלימודים הקרבה ואמר: "מערכת החינוך לא תוכל להפתח באופן בטוח בעוד שבוע. לילדים רבים אין מחשבים, אין פתרון למורים בסיכון". כזכור, אתמול ערכו רה"מ נתניהו ושר החינוך גלנט סיור בביה"ס "עופרים" בירושלים. הסיור נערך לאחר שהציג שר החינוך את מתווה משרדו לפתיחת שנת הלימודים באופן בטוח.

חבר נוסף בקבינט, אלוף במיל' גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף המבצעים וראש אגף התכנון בצה"ל אמר כי יש לשקול סגר יזום במהלך תקופת החגים שיתחיל בראש השנה. הבוקר אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין, כי "אנו מתחשבים בחגי תשרי. אנו עושים את המיטב כדי שנוכל כל כל שנה לשמוע קול שופר ולהתפלל. יחד עם כך אנו מצפים מראשי רשויות ורבנים לפזר את בתי הכנסת כדי למנוע תחלואה".

אלוף במיל' גיורא איילנד גם מתח ביקורת על חלקה של מערכת הביטחון בניהול המשבר. איילנד אמר בישיבת הקבינט: "למערכת הביטחון לוקח הרבה זמן להתארגן ולהגיע ליכולת של קטיעת שרשראות הדבקה".

פרופ' לכלכלה עומר מואב, מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ואוניברסיטת וורויק באנגליה, לשעבר יועץ כלכלי בכיר של שר האוצר אמר: "אני מודאג מהמדיניות של הממשלה יותר מאשר הנזק הישיר של המגפה". עוד אמר פרופ' מואב כי "דמי אבטלה לשנה גורמים לכך שאנשים לא ירצו לעבוד ויעדיפו להישאר בבית. אין לי טענה כלפיהם - הם פועלים בצורה חכמה". גם שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, אמר "במסע הפרנסה אני פוגש צעירים שזכאים לשנה של דמי אבטלה ולכן הם מעדיפים לא לעבוד". בנט תקף את הממשלה ואמר: "הממשלה בנתה תעשיית עבודה תמורת כסף שחור".