רגע לפני פתיחת שערי בתי הספר והגנים, כשכיתות הלימוד כבר מקושטות בבלונים, וכשהתלמידים מצפים ונרגשים לחזור לספסל הלימודים, התבשרו תושבי הערים "האדומות", כי בהן שנת הלימודים לא תפתח. יו"ר הוועדה הממונה בעיר טבריה, מוני מעתוק, הממוקמת בחלקה העליון של רשימת הערים האדומות, התקומם נגד ההחלטה הפתאומית בתוכנית הרדיו של ליאת רון ב-104.5FM, והסביר: "אני פותח טלוויזיה בשעה 19:00, ואני נדהם שטבריה בין הערים האדומות".

ליאת: למדת על ההחלטה מהטלוויזיה?
"משרד הבריאות לא טרח להודיע שאנחנו עיר אדומה. יש מגמה של האטה, בשבוע האחרון רק 21 חולים. לראשונה למדתי על זה מהתקשורת: 'טבריה רשות אדומה'. לפני יומיים התקבלה תכנית הרמזור, שנכנסת לתוקף רק מהשישה בספטמבר, ולפתע מתקבלת החלטה בחצות, שמחר כל מוסדות החינוך ייסגרו. עדיין לא הייתה הודעה רשמית".

"הודעה רשמית קיבלתי מנהלת מחוז צפון במשרד החינון, אורנה שמחון, שהסבירה בשלוש מילים: "מחר אין לימודים". אחר כך קיבלתי תיקון: "למעט חינוך מיוחד". יש כאן טעות, זו החלטה שגויה. גם אם העיר אדומה, אי אפשר לעשות דבר כזה מספר שעות לפני. למה לא עדכנו אותנו בזמן? למה לא להגיד לפני שבוע? למה לפגוע בילדי טבריה? יש מהבוקר נתונים של משרד הבריאות, ואני לא מצליח להבין את השיח ולא את ההבהרות".

שר הבריאות אדלשטיין בסיור בתי ספר באפרת וגוש עציון  (צילום: מאיר אליפור)
שר הבריאות אדלשטיין בסיור בתי ספר באפרת וגוש עציון (צילום: מאיר אליפור)

ליאת: מה עם השר אריה דרעי, למה הוא לא מערב? שירים ומרים טלפון עצבני לשר הבריאות.
"יש עוד ערים חוץ מטבריה, ואני מאמין שמקיימים שיחות. אני מקווה שהמגמה של השיפור של החולים תימשך מעבר לימים הקרובים, מחכה להבהרות לאן דברים יתפתחו ודואגים לבריאות הציבור. ראיתי את מה שכתב ראש העיר לשעבר, רון קובי, שלא כמו אילת, טבריה קלטה את רוב מטיילי הציבור החרדי, ולכן התחלואה קפצה לשמיים".  

ליאת: אולי לא פעלתם נכון?
"בחודש אוגוסט היה עמוס גם באילת. לא ניתן היה למנוע מאנשים להגיע לאילת. גם בטיילת הייתה מסה קריטית. היה ברור שאחרי אוגוסט תהיה עלייה בתחלואה. חשוב לי הלדגיש - אנחנו לא עיר אדומה".